کد خبر : 23748

کاربرد عجیب خودروهای اجاره ای در ژاپن

کاربرد عجیب خودروهای اجاره ای در ژاپن

محبوبیت خودروهای اشتراکی در ژاپن روز به روز در حال افزایش بوده و مدام بر شمار افراد استفاده کننده از سرویس های این چنینی افزوده می شود. اما نکته عجیب اینکه برخی از مشترکین اصلا با خودروهای اشتراکی رانندگی ننموده و به شکلی دیگر از آنها بهره برداری می کنند.

به گزارش خودروتک ، آنطور که روزنامه محلی آساهی شیمبون (Asahi Shimbun) گزارش کرده، بعضی از شهروندان از کابین خودروهای اشتراکی به عنوان یک مکان خصوصی ایده آل برای کارهایی مثل خواب روزانه، انجام وظایف، شارژ گجت های دیجیتال، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، چت با دوستان و مواردی از این دست استفاده می کنند.

 

Why are people in Japan renting cars but not driving (3)

این کاربردهای عجیب و غریب برای نخستین بار سال گذشته توسط یکی از شرکت های فعال در زمینه خودروهای اشتراکی به نام Orix Auto کشف شد. پس از بررسی داده ها، این شرکت متوجه شد که برخی از 230 هزار مشترک کمپانی علی رغم پرداخت مبالغ لازم، با خودروهای اجاره ای رانندگی نمی کنند.

اندکی بعد سایر شرکت ها نیز وقوع چنین پدیده ای را تایید کردند. با فراگیر شدن این پدیده کمپانی Times24 پا پیش گذاشته و با انجام تحقیقاتی در رابطه با نحوه استفاده مشترکین از خودروهای ناوگان خود به نتایج جالبی دست یافت.

یکی از افراد اجاره کننده خودرو به Times24 گفته که وی به دلیل نبود جایی دیگر برای صرف غذای آماده، ناچار به فراخواندن یک خودروی اشتراکی شده است. فرد دیگری گفته قبلا او از کافی نت برای استراحت و ملاقات با مشتریان استفاده می کرده، اما به دلیل برابری هزینه ها به خودروهای اشتراکی رو آورده است.

 

Why are people in Japan renting cars but not driving (2)

اپراتور NTT Docomo هم که سرویس خودروهای اشتراکی را به جمع خدمات خود اضافه کرده از کاربردهای غیر منتظره اتومبیل های حاضر در ناوگانش خبر داده است. این شرکت تماشای تلوزیون، پوشیدن لباس برای جشن هایی مثل هالووین، تمرین خوانندگی، مکالمه انگلیسی و حتی ماساژ صورت را برخی از کاربردهای عجیب مشترکین از سرویس خودروهای اشتراکی خود اعلام کرده است.

با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان ژاپنی با سرویس های حمل و نقل عمومی یا دوچرخه راهی محل کار و مراکز شهرها می شوند، استفاده از خودروی شخصی برای اهدافی که برشمرده شدند، امکانپذیر نیست؛ به همین خاطر متوسل شدن به خودروهای اشتراکی ایده ای است که فعلا جایگزین دیگری ندارد.

شایان ذکر است در ژاپن هر سی دقیقه استفاده از سرویس های به اشتراک گذاری خودرو، حدود 3.60 دلار هزینه دارد. طبق آمار یکی از شرکت ها بخش اعظمی از مشترکین هنوز به منظور رفت و آمد از خودروهای اشتراکی بهره برده و تنها 15 درصد برای خواب یا امور غیر مرتبط دیگر سراغ این اتومبیل ها می روند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها