کد خبر : 22036

جنسیس برای رقابت با تسلا راهی استرالیا می شود

جنسیس برای رقابت با تسلا راهی استرالیا می شود

جنسیس، برند لوکس هیوندای قصد دارد طی سال‌های آینده با دو سدان وارد بازار استرالیا شود اما در عرض پنج سال‌ آینده، برنامه‌های زیادی برای عرضه خودروی تمام الکتریکی دارد.

به گزارش خودروتک ، جنسیس، برند تجاری لوکس هیوندای آمادگی دارد تا یک خودروی الکتریکی برای رقابت با تسلا به بازار استرالیا بفرستد؛ گفته می‌شود که جدیدترین خودروی برقی هیوندای جنسیس طی دو سال آینده در جاده‌های استرالیا خواهد بود. مدل الکتریکی جنسیس، تنها یکی از طیف گسترده خودروهای جدید این خودروساز کره جنوبی به شمار می‌رود. جنسیس آماده است تا حضور خود را در استرالیا، به‌عنوان یکی از بازارهای کلیدی جدید در سطح جهانی رونق دهد.

اگرچه این برند تجاری شروع ناکامی برای ورود به بازار استرالیا داشت و اولین نمایندگی فروش جنسیس قرار بود اواخر سال گذشته در استرالیا افتتاح شود، اما خودروساز لوکس هیوندای آماده است تا شبکه فروش خود را با عرضه مدل‌های جدید گسترش دهد. جنسیس می‌خواهد طی پنج سال آینده، هر سال یک مدل جدید راهی بازار این کشور کند.

Hyundai Genesis / هیوندای جنسیس

سدان اسپرت جنسیس G70 و مدل G80 به‌طور رسمی طی این هفته برای فروش در سیدنی عرضه شدند؛ اما نمایشگاه‌های فروش تا سال ۲۰۲۰ افتتاح می‌شوند. مدل بعدی که به‌صورت محلی وارد استرالیا می‌شود، نسل جدید سدان جنسیس G80 خواهد بود. اگرچه این خودرو هنوز به‌صورت جهانی عرضه نشده است، اما تا اوایل سال ۲۰۲۰ و پیش از موج عظیم خودروهای شاسی‌بلند و وسایل نقلیه الکتریکی راهی بازار استرالیا خواهد شد.

مدل بعدی جنسیس پس از G80، خودروی شاسی‌بلند بزرگ کاملاً جدیدی با سه ردیف صندلی (یا هفت سرنشین) است که GV80 نامیده می‌شود. جنسیس GV80 همان مدلی است که پیش‌تر به‌صورت خودروی مفهومی معرفی شد.

Hyundai Genesis / هیوندای جنسیس

در سال ۲۰۲۱، جنسیس نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را در سراسر جهان (و همچنین در استرالیا) براساس پلتفرم کاملاً جدید عرضه می‌کند. اولین مدل الکتریکی جنسیس هنوز مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که این شرکت روی کلاس سدان و شاسی‌بلند کار می‌کند تا بتواند با تسلا رقابت نزدیکی داشته باشد. جنسیس هنوز به‌دنبال ساخت نسخه تولیدی از خودروی مفهومی مینت (Mint) است؛ هاچ‌بک شهری که در تصویر زیر نشان داده شده و در نمایشگاه خودرو نیویورک طی سال جاری معرفی شد.

درحالی‌که اولین مدل جنسیس براساس فناوری پیشرفته پیل سوختی هیدروژن هیوندای هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده است، منفرد فیتزجرالد، مدیر جهانی برند جنسیس در این زمینه گفت: 

ما کاملاً متعهد به سیستم محرکه جایگزین هستیم. من فکر می‌کنم دیگران هم شاهد خواهند بود که چگونه جنسیس طی زمانی بسیار کوتاه به گزینه‌های جایگزین دست می‌یابد.

چنین سخنی به این معنی است که جنسیس به احتمال زیاد به‌سرعت پشت سر هیوندای به سمت انتخاب خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبرید، تمام الکتریکی و وسایل نقلیه پیل سوختی هیدروژنی حرکت می‌کند.

هیوندای جنسیس

فیتز جرالد که طی هفته جاری برای افتتاح محلی برند جنسیس در استرالیا حضور داشت، افزود:

ما تطابق زیادی با فناوری‌های جایگزین داریم، ولی هم‌اکنون روی بازه کوتاه‌مدت متمرکز هستیم. در سال ۲۰۲۱ اولین پلتفرم جدید و کاملاً اختصاصی خودروی الکتریکی خود را خواهیم داشت و در این بازه زمانی حدود دو سال، با اولین خودروی تمام الکتریکی وارد بازار استرالیا می‌شویم. ما در این زمینه بسیار سریع حرکت می‌کنیم.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها