کد خبر : 2127

جهنم فراخوانی هیوندای و کیا

جهنم فراخوانی هیوندای و کیا

مرکز ایمنی شرکت های هیوندای و کیا موتورز، خبر از فراخوان گسترده محصولات این دو شرکت در پی ایجاد حریق خودرو تحت فشار خبر داده اند. پس از جنرال موتورز و بی ام و، این چندمین فراخوان طی ماه های گذشته محسوب می شود.

به گزارش خودروتک، آغاز این فراخوان، از ایالات متحده آمریکا شروع شده است. متخصصان مراکز ایمنی خودرو در این کشور پس از آن که با حجم غیر طبیعی از شکایات مشتریان در خصوص آتش گرفتگی و حریق سیم‌کشی‌های داخلی خودروهای این دو برند مواجه شدند، با اجرای بررسی ها و تحقیق های بیشتر، متوجه شدند که مشکل فنی در این قسمت وجود دارد و با تحت فشار قرار دادن هیوندای و کیا موتورز، آن ها را مجبور به انتشار فراخوان برای رفع این مشکل کردند.

عمده این شکایات از سال 2010 میلادی به بعد تنظیم شده اند و بیشترین دلیل بروز مشکل نیز، در زمینه ذوب شدن سیم‌کشی داخلی و انتشار بوی سوختگی در کابین خودرو بوده است. برآورد می شود دو میلیون و نهصد هزار خودرو در ایالات متحده مشمول این فراخوان شوند و برخی مشتریان نیز با مراجعه حضوری به نمایندگی های این دو شرکت، اقدام به عیب یابی خودروی خود کنند. پیش بینی می شود در نهایت خودروهای بازرسی شده از سه میلیون دستگاه فراتر روند. عمده مدل هایی که دچار این مشکل هستند عبارتند از کیا اپتیما و سورنتو، هیوندای سانتافه و سوناتا و کیا سول. البته این فراخوان، اولین در نوع خود نیست و پیش از این صاحبان این خودروها برای رفع نقایص خودروی خود به نمایندگی های کیا و هیوندای مراجعه کرده بودند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها