کد خبر : 21143

غول های خودروسازی آلمانی روی پروژه باتری های لیتیوم یونی با هم همکاری می کنند

غول های خودروسازی آلمانی روی پروژه باتری های لیتیوم یونی با هم همکاری می کنند

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده، فولکس‌واگن و ب‌ام‌و به صورت مشترک در بزرگترین کارخانه تولید باتری‌های لیتیوم یون در اروپا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش خودروتک ، بزرگترین کارخانه تولید باتری‌های لیتیوم یون در اروپا برای تولید 16 گیگاوات ساعت باتری لیتیوم یون ظرفیت خواهد داشت که البته براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این ظرفیت به 32 گیگاوات ساعت افزایش یابد.

شرکت Northvolt که سرپرستی این کارخانه را برعهده دارد، هفته گذشته از افزایش یک میلیارد دلاری سرمایه این شرکت برای توسعه یک کارخانه باتری در سوئد و همچنین ساخت دومین کارخانه در ایالت ساکسونی آلمان خبر داد.

آقای Peter Carlsson که بنیانگذار و مدیر شرکت Northvolt است، سرمایه‌گذاری اخیر در این شرکت را نه تنها نقطه عطفی در تاریخ شرکت دانسته بلکه آن را به عنوان اتفاقی مهم در حیطه تولید باتری خودروهای برقی وصف می‌کند که به افزایش تولید خودروهای بدون آلایندگی کمک شایانی خواهد کرد.

عملیات راه‌اندازی تجهیزات در کارخانه واقع در سوئد از ماه آگوست سال جاری آغاز خواهد شد تا این تاسیسات برای تولید باتری در مقیاس وسیع تا سال 2021 آماده شود. این کارخانه برای تولید 16 گیگاوات ساعت باتری لیتیوم یون ظرفیت خواهد داشت که البته براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است این ظرفیت به 32 گیگاوات ساعت افزایش یابد. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید ظرفیت تولید کارخانه تسلا در سال 2018 برابر با 20 گیگاوات ساعت بوده که البته قرار است در آینده افزایش یابد.

یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت فولکس‌واگن آقای دکتر Stefan Sommer معتقد است که شرکت فولکس‌واگن برای تمام بخش‌های لازم جهت موفقیت در برنامه برقی‌سازی محصولات خود زمینه‌سازی کرده که شراکت با شرکت اروپایی Northvolt به عنوان همکاری کاربلد و مطمئن نیز گامی مهم در این مسیر خواهد بود. به نظر وی کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن حاصل از تولید باتری‌ها به این شرکت اجازه می‌دهد فرآیند تولید باتری را در آلمان انجام دهد.

به لطف شراکت 50-50 میان فولکس‌واگن و Northvolt، عملیات ساخت باتری برای محصولات این شرکت از اواخر سال 2023 یا اوایل 2024 آغاز خواهد شد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها