کد خبر : 20750

رانندگی جوانان آمریکایی خطرناک تر از بکارگیری سلاح

رانندگی جوانان آمریکایی خطرناک تر از بکارگیری سلاح

مطابق با آخرین نظر سنجی ها رانندگی بیشتر از حمل و بکار گیری سلاح برای جوانان آمریکایی خطرناک است.

به گزارش خودروتک ، موسسه AA در دهمین سالگرد فعالیت خود گزارشی منتشر کرده است که مطابق با آن در 10 سال گذشته تعداد افرادی که فکر می کنند رانندگی مهم ترین تهدید برای امنیت جوانان به شمار می رود 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

رانندگی

 

 

این به معنای آن است که در اولویت بندی خطرهای ایجاد شده برای جوانان خطررانندگی از احتمال جرایم به وجود آمده با اسلحه سرد همچون چاقو و اسلحه گرم پیشی گرفته است. در حال حاضر احتمال خطر این دو از 25 درصد به 16 درصد کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر مواد مخدر همچنان در صدر این لیست حضور دارد و در 10 سال گذشته احتمال خطرآفرینی آن از 31 درصد به 39 درصد افزایش یافته  که البته میزان رشد آن به اندازه رانندگی نبوده است. خطر مصرف مشروبات الکلی نیز رتبه دوم را کسب کرده است، گرچه احتمال خطر آن از 25 درصد به 19 درصد تقلیل پیدا کرده است.

 

رانندگی

 

 

ادموند کینگ، مدیر موسسه AA می گوید

10 سال زمان بسیار زیادی برای رانندگی در جاده هاست اما همچنان خطر و ریسک بالایی در رانندگی افراد جوان وجود دارد. رانندگان جوان از درجه اهمیت بالایی برای ما برخوردار هستند و کاهش احتمال  خطر حضور آن ها در جاده ها برای ما خبر بسیار خوبی خواهد بود.

طبق تحقیقات این موسسه برگزاری دوره هایی همچون دوره های آموزش تکمیلی رانندگی برای رانندگان جوان، رانندگان عصبی، دوره های آموزش مهارت های رانندگی در بزرگراه ها و وسایل نقلیه الکترونیکی به ارزش صدها هزار پوند سودمند تر از نبود این دوره ها و آموزش ها آن هاست.

به علاوه کمپینی در این راستا ایجاد شده که از دولت می خواهد تا با تغییر قوانین، سیستم صدور گواهینامه که شامل یک دوره 12 ماهه یادگیری، آزمون اولیه و محدودیت در رانندگی در شب می شود را اجرایی کند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها