کد خبر : 20042

پروژه بزرگ ایمنی در اروپا با همکاری ولوو، فورد، مرسدس بنز و ب ام و

پروژه بزرگ ایمنی در اروپا با همکاری ولوو، فورد، مرسدس بنز و ب ام و

ولوو به همراه مرسدس بنز، فورد و بی‌ام‌و به پروژه آزمایشی اشتراک داده‌های ایمنی در اتحادیه اروپا پیوسته‌اند تا ایمنی بیشتری در جاده‌ها فراهم شود.

به گزارش خودروتک ، ولوو همراه‌با سایر خودروسازان بزرگ به پروژه آزمایشی اشتراک داده‌های ایمنی در سراسر اروپا می‌پیوندد که هدف آن ایمن ساختن جاده‌های قاره سبز است. پروژه یادشده با مشارکت بخش عمومی و خصوصی به نام گروه عملیاتی داده اروپایی (European Data Task Force) و با حضور برخی برندهای پیشرفته خودروسازی این قاره، ارائه‌دهندگان خدمات ترافیکی و تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام می‌شود که همگی اطلاعات و خدمات ایمنی ناشناسی را ازطریق سرویس ابری به اشتراک می‌گذارند. 

Volvo / سیستم ایمنی ولوو

گروه عملیاتی داده اروپایی شامل کشورهای هلند، اسپانیا، فنلاند و آلمان، ارائه‌دهندگان خدمات ترافیکی مانند HERE Europe و TomTom Traffic و همچنین خودروسازانی مانند مرسدس بنز ، بی‌ام‌و، فورد و البته ولوو می‌شود. ولوو با ارائه اطلاعات لحظه‌ای ازطریق فناوری‌های ایمنی متصل مانند هشدار با فلاشر (Hazard Light Alert) و هشدار جاده لغزنده به اجرای این پروژه کمک خواهد کرد. هشدار بافلاشر و هشدار جاده لغزنده ولوو برای اولین‌بار است که در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Volvo / سیستم ایمنی ولوو

مقاله‌های مرتبط:

  • ولوو XC60، ایمن‌ ترین خودروی سال 2017 اروپا
  • اجباری شدن سیستم‌های ایمنی محدودیت سرعت در اروپا از سال ۲۰۲۲

هاکان ساموئلسون ، مدیرعامل ولوو گفت:

ما فکر می‌کنیم که این نوع اشتراک‌گذاری اطلاعات  باید به‌صورت رایگان و برای منعفت بیشتر جامعه انجام شود. من از سایر خودروسازان و دولت‌ها می‌خواهم تا جایی که امکان دارد در زمینه واقعیت بخشیدن به این نوع اشتراک‌گذاری داده‌ها همکاری کنند.

سیستم‌های هشدار ولوو به وسایل نقلیه اجازه می‌دهد که با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و راننده‌ها ازطریق شبکه ابری از شرایط جاده لغزنده در نزدیکی و سایر خطرات آگاه شوند. سیستم هشدار بافلاشر و جاده لغزنده در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و هم‌اکنون در تمامی مدل‌های جدید ولوو که در اروپا فروخته می‌شود، موجود است.

Volvo / سیستم ایمنی ولوو

از سال ۲۰۱۸ تاکنون، بخش خودرو و کامیون ولوو داده‌های خود را برای هشدار دادن به رانندگان درباره خطرات نزدیک در سوئد و نروژ به اشتراک می‌گذارند.  مالین اکهولم ، مدیر مرکز ایمنی ولوو گفت:

هرچه خودروهای ما اطلاعات ایمنی بیشتری به‌صورت لحظه‌ای به اشتراک بگذارند، جاده‌ها ایمن‌تر می‌شوند. به همین دلیل است که گروه عملیاتی داده اروپا، ابتکار بسیار مهمی به شمار می‌رود. ما امیدواریم که بتوانیم شرکای دیگری را نیز وارد این کار کنیم تا مثل ما به ایمنی تعهد داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها