کد خبر : 19938

بزرگ ترین مافیای خودروسازی آلمان / فولکس واگن، مرسدس بنز و ب ام و

بزرگ ترین مافیای خودروسازی آلمان / فولکس واگن، مرسدس بنز و ب ام و

بر طبق اطلاعات منتشر شده توسط کمیسیون اروپا، بی ام و، دایملر و گروه فولکس واگن متهم به تبانی در محدود کردن استفاده از فن آوری های خاصی شده اند که باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود.

به گزارش خودروتک ، موسسه اتحادیه اروپا ادعا می کند که این توافق حاصل از جلسات مخفی موسوم به "محور پنج" بدست آمده است. این جلسات با حضور مدیران ارشد از هر 5 شرکت اصلی که شامل آئودی، پورشه و فولکس واگن بوده برگزار شده است.

 

 

 

در این جلسات تصمیم بر این شده است که با نقض قوانین رقابتی اتحادیه اروپا، دست به محدود کردن توسعه و گسترش فن آوری های مربوط به موتورهای دیزلی و بنزینی سوز در سرتاسر منطقه اقتصادی اروپا زده شود.

این طرح شامل کاتالیزورهای انتخابی موسوم به SCR و فیلترهای مخصوصی در مدل های بنزین سوز است. این محصولات در بین سال های 2006 تا 2014 در اروپا به فروش رسیده اند.

 

 

 

هر سه غول خودروساز آلمانی مذکور، به جلوگیری از ایجاد نوآوری و حق انتخاب مشتریان برای دارا بودن وسیله نقلیه سازگارتر با محیط زیست متهم شده اند.

اولین واکنش نسبت به این خبر را شرکت دایملر آلمان خبر نشان داده و طی بیانیه ای اعلام کرده است

ما از بیانیه جدید منتشر شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا آگاه هستیم و منتظر اعلام آن به طور علنی و رسمی می باشیم.

در حال حاضر دایملر به طور گسترده در حال همکاری با کمیسیون اتحادیه اروپا است و از آن جا که به عنوان متقاضی در مراحل اولیه همکاری کرده است، انتظار دریافت جریمه را ندارد.

 

فولکس واگن

 

 

با این که هر سه خودروساز برای ارائه توضیحات فراخوانده شده اند اما همچنان باید انتظار مجازات بزرگی را داشته باشند. در حال حاضر احتمال جریمه تا 10 درصد سود سالیانه هر یک از شرکت ها به دلیل نقض قانون رقابت محتمل است. اگر شرکت مادر هر سه خودروساز مذکور در طول این دوره از این نقض قانون آگاه بوده باشد امکان جریمه بر اساس گردش مالی هر یک از این سه خودروساز نیز وجود دارد. بی ام و، دایملر و گروه فولکس واگن در سال 2018 میلادی به ترتیب گردش مالی برابر با 97، 167 و 174 میلیارد یورو داشته اند.

در هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم کار این پرونده و رسوایی جدید به کجا خواهد کشید و آیا شاهد یک دیزلگیت دیگر خواهیم بود یا خیر.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها