کد خبر : 1962

داستان همکاری آئودی و هواوی چیست؟

داستان همکاری آئودی و هواوی چیست؟

شرکت خودروسازی آئودی با همکاری شرکت فعال در زمینه اطلاعات و ارتباطات هواوی همکاری خود را در جهت تولید خودرهای خودران آغاز کردند. آن‌‌ها مصمم هستند تا جای خود را در زمینه خودروهای خودروان در دنیا محکم کنند.

به گزارش خودروتک، شاید هواوی را با گوشی‌های هوشمندش بشناسید و یا این طور شناخته شده‌تر باشد اما فعالیت این شرکت فراتر از عرصه تولید گوشی‌های هوشمند است و در زمینه فناوری ارتباطات و اطلاعات نیز بسیار شناخته شده است. از طرفی آئودی نیز یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ آلمانی است. این دور شرکت بزرگ، جهت گسترش برنامه‌های خود در ماه ژانویه قرارداد همکاری مهمی در زمینه تولید خودروهای خودران امضا کردند.

 همکاری آئودی و هواوی

آئودی و هواوی قصد دارند تا نام خود را در زمینه ساخت خودروهای خودران در چین ثبت کنند. مشارکتی که دو شرکت آغاز کرده‌اند بر روی توسعه تکنولوژی خودروهای خودران سطح 4 خواهد بود. درواقع این سطح به خودروهایی اشاره دارد که در مسیرهایی خاص می‌توانند کاملا خودران باشند. علاوه بر این، همکاری یاد شده در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل خودروها در چین، براساس خودروهای همیشه متصل نیز انجام خواهد شد.

مشارکت و جریان همکاری خودروسازان خارجی در چین

درحالی‌که این شرکت‌ها هنوز جزئیات بیشتری از همکاری خود را منتشر نکرده‌اند، هوای در این زمینه تصویری را از نمونه اولیه خودروی شاسی بلند Q7 که به مرکز داده‌های موبایل یا درواقع یک استاندارد ارتباطی بی سیم مجهز خواهد بود، منتشر کرده است. درواقع ویژگی یاد شده با توان پردازشی مورد نیاز در زمینه خودران به کمک دوربین‌ها و سنسورهای خودرو ترکیب می‌شود.

گفتنی است که دو شرکت یاد شده در ماه ژانویه 2018 قراردادی را در این زمینه امضا و از ماه سپتامبر نیز همکاری‌های خود را آغاز کردند؛ با این حال اطلاعات خاصی از این همکاری به بیرون درز نیافته است. آئودی آمادگی این را دارد تا کار خود را در سال 2019 آغاز کند.

آئودی

این در حالی است که آئودی برای فعالیت در چین، انتخاب دیگری جز هواوی نداشت. سایت The Verge در این زمینه اشاره کرده است، چین محدودیت‌های زیادی را برای صدور مجوز جهت تست خودروهای خودران از جمله دسترسی به نقشه‌ها اعمال می‌کند. درواقع این کشور این محدودیت‌ها را نه برای ارتباط نداشتن با کشورهای دیگر بلکه براساس نگرانی‌های امنیتی که دارد، در پیش می‌گیرد.

برندهایی خارجی دیگر نیز مانند مرسدس بنز که در چین فعالیت می‌کنند، با همکاری بایدو (Baidu) و دیگر شرکت‌های داخلی براساس قوانین دولت چین و اجتناب از دردسرهای قانونی جهت فعالیت در این کشور به فعالیت می‌پردازند. با این حال اگر آئودی نیز در این زمینه با هواوی همکاری نمی‌کرد، ممکن بود در آینده برای ورود به بازار جهت رقابت با سایر کمپانی‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود. این شرکت با همکاری هواوی هم وارد عرصه تولید خودروهای خودران در چین شده است و هم اینکه می‌تواند به بازار فروش خود در آینده نیز فکر کند.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها