کد خبر : 19450

سرانجام دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر، بازنشسته شد

سرانجام دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر، بازنشسته شد

دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر، بازنشسته شد و جای خود را به اولا کالنیوس داد. بی‌ام‌و با انتشار ویدئویی جالب از زتچه قدردانی کرد.

به گزارش خودروتک ، دیتر زتچه، مدیرعامل گروه خودروسازی دایملر ، پس از ۱۳ سال جای خود را به جانشین جوان‌تری داد. این در حالی‌ است که این شرکت با مشکلاتی ازجمله حرکت به‌سمت تولید خودرو الکتریکی و فناوری‌های حمل‌ونقل دیجیتال مواجه است. زتچه ۶۶ ساله روز چهارشنبه در برلین، وقتی با لبخندی پست خود را تحویل می‌داد، با تشویق طولانی‌مدت سهام‌داران این شرکت روبه‌رو شد. اولا کالنیوس ۴۹ ساله که پیش‌ازاین مدیر توسعه مرسدس بنز بود، جایگزین زتچه شد. کالنیوس خودروساز اشتوتگارتی را به‌وسیله‌ی افزایش تولید خودرو الکتریکی و رقابت با شرکت‌های فناوری در زمینه‌های جدید، مثل خدمات سفارش خودرو ازطریق برنامه‌های کاربردی روی گوشی هوشمند هدایت می‌کند.

Dieter Zetsche / دیتر زتچه دایملر

سهام‌داران دایملر پیشنهاد کردند ساختار جدیدی تصویب شود که در آن، بخش خودرو و ون همراه‌با بخش کامیون و اتوبوس ازنظر قانونی مستقل شوند؛ همان‌طورکه هم‌اکنون بخش خدمات مالی نیز مستقل است. سه بخش یادشده به‌عنوان زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی دایملر فعالیت خواهند کرد و دایملر وظیفه سازمان‌دهی استراتژی کلی را برعهده دارد. زتچه به سهام‌داران دایملر گفت ساختار جدید اجازه خواهد داد بخش‌های مختلف بتوانند سریع‌تر به تقاضای مشتری پاسخ دهند و آن‌ها را قادر به مشارکت با سایر شرکت‌ها می‌کند.

خودروسازان به‌طورفزاینده‌ای با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کنند و با یکدیگر به‌سرعت به فناوری جدید دست می‌یابند و به روش‌های جدید استفاده از خودرو تغییر مسیر می‌دهند. به‌عنوان مثال، دایملر و رقیبش، بی‌ام‌و، خدمات خود را درزمینه‌ی اپلیکیشن‌های خدمات حمل‌ونقل و پارکینگ ادغام کرده‌اند.

BMW Daimler / بی ام و دایملر

در سال ۲۰۰۷، زتچه توانست سرانجام دایملر را از مشکل ادغام با خودروساز آمریکایی کرایسلر (سال ۱۹۹۸) خلاص کند و برای سودهای فراوانی که پس از رکورد اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۹ نصیب شرکت کرد، با تحسین‌های زیادی روبه‌رو شد. بااین‌حال در ماه‌های اخیر، به‌دلیل جنگ تجاری ایالات متحده آمریکا با چین، دایملر با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و مشکل تطبیق خودروهای جدید با قوانین انتشار آلایندگی نیز به آن اضافه شده است.

سود دایملر در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری به ۲.۳۵ میلیارد دلار رسید؛ درحالی‌که این شرکت در مدت مشابه سال گذشته به سود ۲.۶۷ میلیارد دلاری دست یافته بود. البته، خودروساز آلمانی پیش‌بینی می‌کند درآمد سال جاری کمی بیشتر از سال گذشته باشد. افزون‌براین، دایلمر با تحقیقات وزارت دادگستری ایالات متحده و دادستان‌های اشتوتگارت درباره‌ی سیستم‌های کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای مواجه است.

daimler / دایملر

زتچه پس از دوره دوساله‌ی تعطیلات، برای پیوستن به هیئت‌مدیره دایملر بازخواهد گشت. در زمان حضور در آمریکا، او به‌عنوان «دکتر زی» در تبلیغات کرایسلر نیز مشهور بود. در دنیای کسب‌وکار، رقابت اغلب با احترام همراه است و خودروسازان آلمانی در‌این‌زمینه ثابت کرده‌اند همیشه به رقیب خود احترام می‌گذارند.

بی‌ام‌و برای وداع با مدیرعامل دوست‌داشتنی دایملر، ویدئویی جالب منتشر کرد و بازنشستگی او را تبریک گفت. در این ویدئو، با نمایش آخرین روز کاری زتچه، دوربین به‌دنبال فردی بسیار شبیه او با سبیل و عینک همیشگی در محل کار حرکت می‌کند. در این سناریو، زتچه از پشت میز کارش بلند می‌شود و در محیط کار با کارکنان خداحافظی می‌کند و سپس، به‌همراه راننده‌ی شخصی در خودروی مرسدس بنز کلاس S به‌سمت خانه می‌رود. 

BMW i8

پس از اینکه راننده او را به خانه رساند، زتچه به گاراژ می‌رود تا سوار بی‌ام‌و i8 رودستر شود. ویدئو با قدردانی به‌پایان می‌رسد و عبارت «متشکریم دیتر زتچه برای سال‌های طولانیِ رقابت الهام‌بخش» نمایش داده می‌شود. سپس، لوگو BMW و شعار این خودروساز روی صفحه نقش می‌بندد: لذت مطلق رانندگی .

حساب کاربری توییتر مرسدس بنز در پاسخ به ویدئو بی‌ام‌و نوشت: بابت پیشنهادتان ممنونیم؛ اما کاملا مطمئن هستیم که زتچه از مرسدس بنز EQ استفاده خواهد کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها