کد خبر : 19054

آغاز ادغام رنو، نیسان و میتسوبیشی

آغاز ادغام رنو، نیسان و میتسوبیشی

مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنو فرانسه از احتمال آغاز گفت‌وگوها برای ادغام سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خودروتک ،  رویترز گزارش داد به گفته «ژان دومینیک سنار»، گفت‌وگوها برای ادغام این سه شرکت از چندی پیش آغاز شده است و به زودی نتیجه آنها مشخص خواهد شد.

وی افزود: این شرکت‌ها می‌کوشند ائتلاف خود را در جهت گسترش همکاری‌ها تقویت کنند.

این گزارش حاکی است، بازداشت مدیرعامل سابق شرکت فرانسوی- ژاپنی «رنو- نیسان آلیانس» در 28 آبان سال گذشته (19 نوامبر) در ژاپن به اتهام فساد مالی، نگرانی‌ها در مورد آینده این ائتلاف را افزایش داده است.

«کارلوس گوسن» متهم است که بخشی از درآمد شرکت رنو- نیسان آلیانس را اعلام نکرده و به همین علت پلیس ژاپن وی را بازداشت کرد.

وی بعد از افشای اینکه از سال 2011 به مدت پنج سال نزدیک به 38 میلیون یورو از درآمد خود را اعلام نکرده، تحت پیگرد قانونی نظام قضایی ژاپن قرار گرفت.

مقام‌های قضایی ژاپن معتقدند گوسن علاوه بر پنهان کردن بخشی از درآمد، با اتهام‌های دیگری از جمله سوء استفاده شخصی از دارایی‌های شرکت روبه‌رو است.

رنوی فرانسه و نیسان ژاپن هر دو همواره از پیشگامان صنعت خودروسازی جهان بوده‌اند. این دو شرکت پس از مدت‌ها مذاکره سرانجام در سال 1997 به طور رسمی قرارداد همکاری‌های مشترک را امضا کردند.

این اتحاد که اکنون با حضور میتسوبیشی موتورز، قوی تر از گذشته نیز شده است کنترل 10 شرکت بزرگ خودروسازی شامل: رنو، نیسان، میتسوبیشی، اینفینیتی، رنو سامسونگ موتورز، داچیا، آلپاین، داتسون، ونوچیا و لادا را در اختیار دارد. نام اتحاد از سپتامبر (شهریور- مهر) 2017 پس از اینکه نیسان عمده سهام میتسوبیشی را خریداری کرد، روی این همکاری سه جانبه گذاشته شد.

اتحاد مشارکتی استراتژیک میان رنو، نیسان و میتسوبیشی نوعی ادغام یا خرید شرکت‌های دیگر نیست. این سه شرکت بر اساس یک قرارداد تبادل سهام به یکدیگر ملحق شدند. ساختار این اتحاد در نوع خود در صنعت خودروسازی منحصر بفرد است.

اتحاد در سال 2017 حدود 10.6 میلیون دستگاه خودرو در سرتاسر جهان فروخته است که به عبارتی از هر 9 دستگاه خودروی فروخته شده در جهان یکی ساخت اعضای این اتحاد است.


منبع: ایرنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها