کد خبر : 1883

بورگوارد به گِل نشست

بورگوارد به گِل نشست

به‌دلیل فروش پایین و ضرر ۲۳۰ میلیون دلاری، چینی‌ها به‌دنبال فروش ۶۷ درصد سهم خود از برند بورگوارد هستند.

به گزارش خودروتک، به‌نظر می‌رسد که احیای برند قدیمی و آلمانی بورگوراد، چندان موفقیت‌آمیز نبوده است؛ بر اساس گزارش‌های جدید، مقامات شرکت فوتون موتور (Beiqi Foton Motor) به‌دنبال فروش ۶۷ درصد سهم خود در بورگوارد هستند.

پس از سرمایه‌گذاری چینی‌ها و احیای بورگوارد که چنددهه پیش، سومین خودروساز بزرگ آلمان بود، همه منتظر محصولات متنوع این برند بودیم. اما از سال ۲۰۱۴ تا امروز، تنها دو کراس‌اور BX5 و BX7 از این شرکت عرضه شده است؛ فروش بورگوارد در کشور خط تولید، چین مشاهده می‌شود و تمایلی برای خرید آن در اروپا و دیگر نقاط جهان دیده نشده است.

Borgward

جهت گسترش بازار فروش، بورگوارد برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۱، با مدل BX7 به آلمان (از تابستان سال جاری) وارد شد؛ اما هنوز هم فروش بورگوارد، قابل توجه نیست. به‌طور دقیق‌تر، از زمان عرضه‌ی دو مدل این شرکت، فروش بورگوارد هر سال تا ۲۳ درصد کاهش داشته است و اکنون تنها ۱۸ هزار و ۹۹۶ دستگاه BX5 و BX7 در جاده‌های دنیا تردد دارند. مدیران ارشد فوتون موتور چین اعلام کرده‌اند که از مرداد ماه سال جاری، برند بورگوارد بیش از  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ین (حدود ۲۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) ضرر داده است.

borgward

جدی‌ترین تلاش برای افزایش فروش، عرضه‌ی مدل برقی BX7 با کد BXi7 در چین و رونمایی از کراس‌اور کوپه‌ی BX6 بوده است؛ جذاب‌ترین محصول این شرکت را می‌توان مدل مفهومی و کوپه‌ی چهار در ایزابلا (Isabella) دانست که سال گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. اما تلاش‌های چینی‌ها نتیجه‌ی قابل قبولی نداشته است، بنابراین نیمی از کل سهام بورگوارد برای فروش درنظر گرفته شده است.

بیکویی فوتون موتور زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی بایک (BAIC)، در تولید کامیون‌، وانت و شاسی‌بلند فعالیت دارد که از سال ۲۰۱۴، خط تولید بورگوارد را به‌دست گرفت.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها