کد خبر : 1845

شباهت های رنو داستر و فورد موستانگ!

شباهت های رنو داستر و فورد موستانگ!

داچیا داستر و یا همان رنو داستر یکی از شاسی بلندهای نام آشنا بازار ایران است که در واقع به عنوان یکی از بهترین محصولات رنو در سراسر جهان شناخته می شود.

به گزارش خودروتک، داچیا داستر و یا همان رنو داستر یکی از شاسی بلندهای نام آشنا بازار ایران است که در واقع به عنوان یکی از بهترین محصولات رنو در سراسر جهان شناخته می شود.

این شاسی بلند جمع و جور با طراحی زیبا و البته مجموعه ای از پیشرانه های توربو بنزینی و دیزلی به بازار جهان عرضه می شود و نکته جالب توجه این است که نامزد دریافت جایزه بهترین خودرو سال ۲۰۱۹ نیز شده است.

در واقع این خودروساز فرانسوی طی دو دهه اخیر برند داچیا را به اوج خود رسانده و آن را به یکی از بهترین شرکت های کشور رومانی تبدیل کرده است.

لارنس ون دکر آکر، مدیر طراحی رنو در آخرین مصاحبه خود موضوع جالبی را مطرح کرد. وی معتقد است که فورد ماستانگ با داچیا داستر شباهت هایی دارد و عنوان کرد: «همان طور که فورد ماستانگ یک خودرو نمادین برای فورد است، داستر نیز پرچمدار این برند به شمار می رود.»

بیش از ۴۶۰ هزار نسخه از محصولات داچیا در سال گذشته به فروش رسید که ۱۴۵,۶۸۲ نسخه از این محصولات متعلق به مدل داستر است، در حالی که داستر تنها در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۸ به رقم فروش ۱۳۰,۸۸۵ دستگاه دست پیدا کرده که این آمار فروش در مقایسه با سال اخیر رشد چشم گیری را نشان می دهد.

شرکت رنو در ابتدای این ماه، پیشرانه جدید ۱.۳ لیتری توربوبنزینی را برای این محصول نمادین خود معرفی کرد که قادر به تولید ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیومتر و یا ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور است.

منبع: میهن صنعت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها