کد خبر : 18272

همکاری کیا و فوجیتسو روی فناوری خودروهای پلیس

همکاری کیا و فوجیتسو روی فناوری خودروهای پلیس

کیا با همکاری فوجیتسو استرالیا رابط کاربری جدیدی توسعه داده که در سیستم سرگرمی خودرو ادغام می‌شود و تجهیزات اضافی کابین را حذف می‌کند.

به گزارش خودروتک ، کیا و فوجیتسو استرالیا به منظور ایجاد رابط کاربری بهتری برای وسایل نقلیه خدمات اضطراری همکاری می‌کنند. سیستم جدید به‌جای تکیه بر ابزارهای بزرگ و پیچیده، با سیستم سرگرمی و اطلاعاتی موجود در خودروهای کیا یکپارچه می‌شود.

کیا استینگر که در اینجا نشان داده شده، از پلتفرم نرم‌افزاری فوجیتسو بهره می‌برد و به نظر می‌رسد که ریشه‌های اصلی آن از پلتفرم اندروید گوگل گرفته شده باشد. پلتفرم فوجیتسو فناوری‌های متفاوتی مانند تشخیص فعال شماره پلاک خودرو، آژیر و پیام‌های داخلی را به رابط کاربری داخل کابین اضافه می‌کند.

طبق گفته‌های تیم توسعه، پلتفرم جدید کمک می‌کند تا برخی از مشکلات رایج در خودروهای خدمات اضطراری مثل پلیس به‌راحتی برطرف شوند. بدون استفاده از لوازم و تجهیزات اضافی در اطراف کابین، مشکلی در کارکرد کیسه هوا و سیستم تهویه مطبوع خودرو وجود ندارد و افسران پلیس نیز فضای بیشتری در داخل کابین در اختیار دارند. دو تصویر زیر داخل کابین خودروهای پلیس و کیا استینگر مجهز به پلتفرم فوجیتسو را نشان می‌دهند.

کابین کیا استینگر / kia stinger

کابین کیا استینگر / kia stinger

طبق گفته‌ی مسئولان کیا، تغییر سیستم‌های قدیمی به سیستم کاملاً یکپارچه جدید به افسران کمک می‌کند که نیازی به استفاده از هفت سیستم مختلف و مجزا نداشته باشند. خودروها نیز به‌لطف سیم‌کشی کمتر، سبک‌تر خواهند بود و قدرت کمتری نیاز دارند.

یان همر ، رئیس بخش طراحی فوجیتسو در این زمینه گفت: هدف فوجیتسو توسعه خودرویی بود که بیشتر از اینکه شبیه خودروهای پلیس اصلاح‌شده باشد، شبیه خودروهای معمولی به نظر برسد. با ادغام سیستم‌های مورد نیاز نیروهای پلیس به سیستم‌های داخلی خودرو، ما توانستیم لوازم و قطعات اضافی داخل کابین را حذف کنیم.

کیا استینگر / kia stinger

خودروی مفهومی که در اینجا ارائه شده، دارای رادار یکپارچه با نمایشگر داشبورد خودرو است و برنامه‌های کاربردی دارد که به آن اجازه می‌دهد خودروهای سرقتی را به‌طور خودکار با استفاده از مدل، رنگ و سال ساخت تشخیص دهد. فناوری جدید همچنین قادر خواهد بود استفاده از سلاح گرم یا نشان دادن رفتارهای مجرمانه و خشونت‌آمیز را تشخیص داده و به افسران پلیس اطلاع دهد. هم‌اکنون این سیستم در مرحله طرح مفهومی قرار دارد، اما فوجیتسو به‌دنبال آن است که طرح تجاری شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها