کد خبر : 1810

توافق زیرکانه ب ام و با برلیانس

توافق زیرکانه ب ام و با برلیانس

ب ام‌ و با امضای قراردادی ۴.۰۸ میلیارد دلاری با برلیانس چین، سهم خود را از این شرکت تا سال ۲۰۴۰ به ۷۵ درصد افزایش خواهد داد.

به گزارش خودروتک، گروه خودروسازی بی‌ام‌و آلمان کنترل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک چینی با برلیانس (Brilliance) را به عنوان بخشی از طرح سرمایه‌گذاری کلان برای افزایش ظرفیت تولید در چین به دست خواهد گرفت.

بر اساس قوانین چین در سال ۱۹۹۴، شرکت‌های خارجی که می‌خواهند در این کشور خودرو تولید کنند، باید با همکاری یک شرکت محلی کار کنند. بی‌ام‌و در سال ۲۰۰۳ با برلیانس اتو (Brilliance Auto) موافقت کرد تا شرکت بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو (BBA) را تشکیل دهند. این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک در حال حاضر حدود ۴۰۰۰۰۰ خودرو در سال از دو کارخانه دادونگ و تایکسی در استان شنیانگ تولید می‌کند.

BMW Brilliance Automotive / بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو (BBA)

چین در حال فرار از قوانین مالکیت خارجی است و نیازمندی‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای تولیدکنندگان خودرو در سال ۲۰۲۲ به مرحله اجرا در می‌آید. بی‌ام‌و حالا با امضای قراردادی ۲۲ ساله، شراکت با برلیانس را تا سال ۲۰۴۰ تمدید می‌کند که تا آن زمان سهم خودروساز آلمانی در این شرکت از ۵۰ درصد به ۷۵ درصد افزایش می‌یابد؛ این قرارداد جدید با هزینه ۴.۰۸ میلیارد دلاری محقق خواهد شد.

بی‌ام‌و در تولیدات گروه BBA بیش از ۳.۴۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ از جمله اقدامات بی‌ام‌و می‌توان به ساخت کارخانه جدید در محل فعلی تایکسی اشاره کرد، که ظرفیت تولید آن در چین را تا ۶۵۰،۰۰۰ دستگاه افزایش خواهد داد. این ارتقاء به کارخانه تایکسی اجازه می‌دهد تا هر دو نوع پیشرانه احتراق داخلی و موتور الکتریکی برای خودروی برقی تولید کند.

BMW iX3 / بی‌ام‌و iX3

کارخانه دادونگ نیز مدرنیزه شده و گسترش خواهد یافت و تنها مکان تولید جهانی برای شاسی‌بلند برقی بی‌ام‌و iX3 است که در سال ۲۰۲۰ تولید خواهد شد. باتری‌های این خودروی شاسی‌بلند در کارخانه بی‌ام‌و برلیانس اتوموتیو در تایکسی تولید می‌شوند.

تسلط کامل بر فعالیت‌های BBA، به بی‌ام‌و کنترل بیش‌تری نسبت به برنامه‌های توسعه در بازار بزرگ خودروی چین می‌دهد؛ جایی که سال گذشته ۵۶۰،۰۰۰ خودرو فروخت و دو سوم از آن‌ها در کارخانه‌های متعلق به BBA ساخته شدند. بی‌ام‌و امسال به دنبال راه‌اندازی ۱۶ محصول جدید در کشور چین است؛ این شرکت دومین قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک را با گریت‌وال برای تولید خودروی برقی مینی جهت فروش در بازار چین اعلام کرد

کارخانه دادونگ BBA در حال حاضر محل تولید خودروهای بی‌ام‌و سری 5 (شامل یک مدل پلاگین هیبرید) و بی‌ام‌و X3 است. در حالی که در کارخانه تایکسی بی‌ام‌و سری 1 سالون، بی‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر، بی‌ام‌و سری 3 و بی‌ام‌و X1 تولید می‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها