کد خبر : 17650

مرگ آرام موتورهای 8 سیلندر فورد

مرگ آرام موتورهای 8 سیلندر فورد

شرکت فورد به دنبال کاهش تولید موتورهای 8 سیلندر خود است. علت این موضوع، کاهش تقاضا برای محصولات مجهز به این موتورها عنوان شده است.

به گزارش خودروتک ، برنامه EcoBoost فورد به موفقیت مناسبی در بازار دست پیدا کرده چرا که اکثر افراد به‌جای موتورهای 8 سیلندر تنفس طبیعی، موتورهای توربوشارژ این شرکت آمریکایی را برای خودروهای خود سفارش می دهند.

این شرکت به تازگی اعلام کرده میزان تولید موتور 8 سیلندر Coyote با حجم 5.0 لیتر را کاهش می دهد. این موتور در خودروی موستانگ GT مورد استفاده قرار گرفته و همچنین خریداران می توانند آن را برای F-150 نیز سفارش دهند.

به تازگی سخنگوی فورد در مصاحبه ای با Automotive News Canada خبر از کاهش تولید این موتورها برای سازماندهی به نیاز مشتریان داده است.

در حالی که این موضوع می تواند به معنای تعدیل نیرو باشد، فورد به انتقال این افراد به بخش های دیگر اشاره می کند. در حقیقت این کارگرها مشغول تولید موتور بزرگتری می شوند. فورد به تازگی یک موتور 8 سیلندر با حجم 7.3 لیتر را معرفی کرده است.

این موتور غول پیکر در خودروهای Super Duty این برند مورد استفاده قرار می گیرند. در نگاه اول توسعه یک موتور تنفس طبیعی با حجم 7.3 لیتر غیر منطقی به نظر می رسد؛ با این حال خودروهای مجهز به این موتور باید قدرت زیادی را در دور موتور پایین تولید کنند. این ویژگی در موتورهای توربوشارژ وجود ندارد.

موتورهای EcoBoost این شرکت مصرف سوخت مناسبی دارند ولی در زمانی که دور موتور افزایش پیدا می کند، شاهد مصرف سوخت بیشتر آن ها هستیم. با توجه به این موضوع، موتور تنفس طبیعی 7.3 لیتری در زمان کارکردهای سنگین، سوخت کمتری در مقایسه با موتور EcoBoost مصرف می کند.

بسیاری از خریداران به دنبال سفارش موتور 7.3 لیتری به‌جای موتور 5.0 لیتری برای فورد F-150 هستند که این موضوع، کاهش تولید موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری را در پی دارد.


منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها