کد خبر : 17470

جزئیات جریمه 600 میلیون دلاری پورشه

جزئیات جریمه 600 میلیون دلاری پورشه

پس از محکومیت فولکس‌واگن و آئودی در جریان پرونده آلایندگی خودروهای دیزل، پورشه نیز به پرداخت جریمه حدودا ۶۰۰ میلیون دلاری محکوم شد.

به گزارش خودروتک ، دادستان آلمان، خودروساز لوکس پورشه را ۵۹۸ میلیون دلار جریمه کرد؛ برند زیرمجموعه فولکس‌واگن به‌دلیل دستکاری نتایج آزمایش‌های مربوط‌به انتشار گازهای گلخانه‌ای در خودروهای دیزل متقلب شناخته شد تا جریمه‌ای برای انجام‌ندادن وظایف نظارتی این شرکت باشد.

دادستان‌های شهر اشتوتگارت در جنوب آلمان به‌تازگی اعلام کردند که بخش توسعه پورشه به تعهدات قانونی خود عمل نکرده است که درنهایت منجربه فروش خودروهای دیزلی شد؛ خودروهایی که به‌جای کاهش آلودگی، باعث آلودگی بیش‌ازحد مجاز می‌شدند. جریمه نقدی برای پورشه پس‌از محکومیت فولکس‌واگن توسط دادستان‌های برونشویگ به پرداخت ۱/۱۲ میلیارد دلار به‌دلیل خطای مدیریتی و جریمه ۸۹۶ میلیون دلاری علیه آئودی توسط دادستان‌های مونیخ طی سال گذشته اتفاق می‌افتد.

volkswagen dieselgate / فولکس‌واگن دیزل‌گیت

مقامات ایالات متحده در سال ۲۰۱۵، اسنادی از تقلب گسترده توسط فولکس‌واگن در نتایج‌ آزمایش‌های آلایندگی منتشر کردند. به‌این‌ترتیب بزرگ‌ترین رسوایی در تاریخ گروه فولکس‌واگن به وقوع پیوست و به پرداخت مبلغی بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد. فولکس‌واگن، پورشه و آئودی خودروهای دیزلی تولید می‌کردند که با قوانین هوای پاک مطابقت نداشتند و نمی‌توانستند استانداردهای آلایندگی را بگذرانند. 

آئودی / audi

دادستان‌های آلمان همچنین اقداماتی علیه مهندسان این شرکت‌ها انجام دادند و مدیران اصلی گروه فولکس‌واگن را به‌دلیل سهل‌انگاری در انجام‌وظیفه به دادگاه کشاندند؛ زیرا مدیران این شرکت نتوانستند از ورود خودروهای آلوده به جاده‌های اروپا جلوگیری کنند. تاکنون پورشه تقاضایی برای تجدیدنظر در این حکم ارائه نداده است و به نظر می‌رسد آن‌ها چنین جریمه‌ای را تائید می‌کنند و قصد دارند اقدامات دادستان‌ها را علیه خود به پایان برسانند. بااین‌حال یکی از دادستان‌ها می‌گوید که چنین جریمه‌ای برای پورشه، از اقدام علیه اشخاص حقیقی جلوگیری نخواهد کرد. 

Oliver Blume porsche / الیور بلوم پورشه

سال گذشته پورشه اعلام کرد که توسعه پیشرانه‌های دیزلی را متوقف نخواهد کرد، بلکه تمام منابع خود را برای توسعه پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و الکتریکی اختصاص می‌دهد. اولیور بلوم ، مدیرعامل پورشه اواخر تابستان گذشته به مشتریان اطمینان داد که تولید مدل‌های دیزلی فعلاً ادامه می‌یابد و افزود: پورشه فناوری دیزل را رها نمی‌کند؛ دیزل فناوری پیشرفته و بسیار مهمی است که اکنون وجود دارد و در آینده نیز باقی خواهد ماند. بااین‌حال ما به‌عنوان خودروساز اسپرت، به نتیجه رسیده‌ایم که مدل‌های آینده ما دیزلی نباشند. اما طبیعتاً همچنان علایق مشتریان کنونی علاقه‌مند به محصولات دیزلی را در نظر می‌گیریم. 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها