کد خبر : 17325

درآمدزایی جگوار لندروور از چاله های خیابان

درآمدزایی جگوار لندروور از چاله های خیابان

گروه جگوار لندرور (JLR) در نظر دارد از طریق تکنولوژی کیف پول هوشمند (Smart Wallet) باعث درآمدزایی مالکین مدل های مختلف خود شود. در صورت اجرایی شدن ایده این گروه، رانندگان خواهند توانست با ارسال اطلاعاتی که حین تردد در خیابان ها به دست می آورند، کسب درآمد کنند.

به گزارش خودروتک ، در حال حاضر جگوار لندرور مشغول کار روی سرویسی است که داده های مربوط به شرایط خیابان ها – مثل وضعیت ترافیکی، چاله ها و دست اندازها – را به طور خودکار جمع آوری می کند. این داده ها با همکاری ارایه کنندگان سرویس مسیریابی و سازمان های محلی گردآوری می شوند.

8894761f-jlr-smart-wallet-4

رانندگان در ازای ارسال داده ها به جگوار لندرور رمزارز دریافت نموده و خواهند توانست از آن برای پرداخت عوارض یا شارژ خودروهای هیبریدی پلاگین یا تمام الکتریکی خود در ایستگاه های شارژ استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که میزان درآمدزایی رانندگان از این شیوه تا چه حد خواهد بود، اما JLR با IOTA Foundation وارد همکاری شده تا بتواند نظارت دقیقی روی درآمدها و پرداخت ها داشته باشد.

هر چند نرم افزار سرویس جگوار لندرور در مرکز مهندسی این کمپانی در ایرلند مراحل تست و توسعه را پشت سر می گذارد، ولی اشاره نشده که این سرویس چه زمانی شروع به کار خواهد کرد.

888f6cd9-jlr-smart-wallet-5

 

 

به عنوان بخشی از این تست، چندین دستگاه از محصولات JLR از جمله جگوار F-Pace و رنجرور ولار به تکنولوژی های لازم مجهز شده اند.

سرویس جدید جگوار لندرور علاوه بر درآمدزایی رانندگان در تحقق استراتژی Destination Zero نیز نقش خواهد داشت. این استراتژی به صفر رساندن سه فاکتور آلایندگی، تصادفات و ترافیک را هدف گرفته است.

بد نیست اشاره کنیم به لطف تکنولوژی کیف پول هوشمند و به اشتراک گذاری داده، از بار ترافیک کاسته می شود. این امر نیز به نوبه خود کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت، زیرا از توقف بعضا طولانی مدت خودروها در خیابان ها پیشگیری می کند.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها