کد خبر : 17269

اولین ایستگاه خودروهای پرنده ساخته می شود

اولین ایستگاه خودروهای پرنده ساخته می شود

خودروهای پرنده ایده نوینی است که به شدت از سوی استارتاپ ها و غول های هوافضای جهان دنبال می شود؛ به همین جهت در آینده نه چندان دور شاهد اجرایی شدن این ایده و به پرواز در آمدن خودروهای پرنده در کلان شهرهای پیشرفته خواهیم بود.

به گزارش خودروتک ، اما قبل از عملی شدن این ایده، فراهم کردن زیرساخت ها موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. طراحی مکان یا به عبارت بهتر ایستگاه های مخصوص نشست و برخاست یکی از این موارد است که می تواند به دلیل راحت تر کردن کاربرد، نقش مهمی در فراگیر شدن خودروهای پرنده ایفا کند.

ساکنین آینده آسمان خراش تجارت جهانی میامی پارامونت (Paramount Miami World Center) که مشتمل بر 600 واحد خواهد بود، به احتمال زیاد اولین افرادی هستند که از یک ایستگاه مخصوص برای خودروهای پرنده بهره مند خواهد شد.

دانیل کدسی (Daniel Kodsi) مدیرعامل و توسعه دهنده آسمان خراش مرکز تجارت جهانی میامی پارامونت، انیمیشن جتسون ها (The Jetsons) را الهام بخش خود در تجهیز این آسمان خراش به ایستگاه مخصوص اتومبیل های پرنده عنوان کرده است.

اگر چه شاید هنوز دهه ها با زمان ظهور خودروهای پرنده فاصله داریم، اما آماده کردن زیر ساخت ها و تجهیز ساختمان ها به چنین ایستگاه هایی، گامی است که دیر یا زود باید برداشته شود.

تدوین قوانین دولتی برای اتومبیل های پرنده دیگر مساله ای است که باید مورد توجه واقع شود؛ هر چند این مساله تا حد زیادی به روشن شدن وضعیت خودروها و زیر ساخت ها بستگی دارد.

کمپانی هایی که درباره خودروهای پرنده مشغول تحقیق یا کار هستند، همگی اتفاق نظر دارند چنین وسایل نقلیه ای بصورت عمودی نشست و برخاست خواهند کرد. اگر این خودروها مثل هواپیماها به باندهایی هر چند کوتاه نیاز داشته باشند، پیدا کردن مکان مناسب برای ساخت باند به چالشی بزرگ تبدیل شده و چه بسا باعث بازطراحی ساختار شهرها خواهد شد که این موضوع بسیار غیر محتمل است.

گفتنی است آسمان خراش مرکز تجارت جهانی میامی پارامونت تا اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها