کد خبر : 16367

مدیرعامل سابق گروه دایملر در آینده صنعت خودرو را سیاه توصیف کرد

مدیرعامل سابق گروه دایملر در آینده صنعت خودرو را سیاه توصیف کرد

دیتر زیتچه در مصاحبه ای که با مجله اتوکار انگلستان داشته است، اعلام کرده که شرایط فعلی صنعت خودروسازی و چالش های پیش روی آن، بدترین شرایطی نیست که تا به حال در این صنعت دیده است.

به گزارش خودروتک ، اما مشکلات موجود در زمینه جنگ تجارت جهانی و علل الخصوص چین، جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، قوانین جدید و سفت و سخت هوای پاک، دیزلگیت و زندانی شدن دوست و همکار او یعنی کارلوس گون مدیرعامل گروه خودروسازی نیسان رنو و میتسوبیشی در ژاپن بزرگ ترین مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی از نظر او است.

او با ابراز تاسف در مورد دستگیری کارلوس گون می گوید: این چالش هایی است که شما باید با آن رو به رو شوید. این چالش ها دلپذیر نخواهند بود اما شرایط می توانست بدتر از این نیز باشد. در افق ابرهای تاریک و سیاه دیده می شود. اما خبری از رعد و برق های بزرگ نخواهد بود. به طور مثال برگزیت شاید آنطور که پیش از این در مورد آن فکر می کردیم، تاثیر منفی بر صنعت خودروسازی نداشته باشد. در حال حاضر ما از فن آوری ها جدیدی استفاده می کنیم که تا پیش از این شبیه به یک داستان علمی و تخیلی بود. تولید ناخالص داخلی اروپا برای 11امین سال رشد کرده است و امسال نیز در حدود 3 درصد رشد داشته است. تولید ناخالص داخلی در کسب و کار خودروهای تجاری یکی از بهترین سال های خود را رقم زده است.

دیتر زیتچه

زیتچه همچنین با اشاره به فن آوری های جدید این شرکت می گوید: این فن آوری ها فرصت ها و چالش های جدیدی را با خود به همراه آورده اند. به طور مثال قرار داد جدید دایملر با گروه خودروسازی بی ام و به عنوان یکی از اصلی ترین رقیبهای این شرکت کمی عجیب و غیر معقول به نظر می رسد، اما به عنوان یک فرد باسابقه در حوزه خودروسازی به شما می گویم اگر شما در این راه سرمایه گذاری نکنید در آینده با چالش های اساسی مواجه خواهید شد.

بی شک، آینده از آن خودروهای پیشرفته و سبز، الکتریکی و خودران است و برای دوران گذار از شرایط قبلی به دنیای آینده، به همکاری مشترک بیشتری بین رقبای قدیمی نیاز داریم. این درحالیست که تکنولوژی خودران و ایده اشتراک گذاری خودروها، اساسا می تواند مدل درآمدی صنایع خودروسازی عظیم در تمامی جهان را دچار تغییر و تحول نماید. بدین شکل که شاید دیگر، خرید خودرو برای افراد بی معنا باشد و مشتریان عمده خودروسازان از رانندگان انفرادی به شرکت های عظیم اشتراک گذاری خودرو تبدیل شوند. مسلما دغدغه های یک شرکت تجاری برای انتخاب خودرو مورد نیاز خود، با دغدغه های ذهنی رانندگان مستقل متفاوت خواهد بود و همین امر می تواند سرنوشت بازار خودرو را به کلی تغییر دهد.

دیتر زیتچه پس از سال ها سکان داری گروه خودروسازی دایملر، به عنوان حامی در کنار این گروه باقی مانده و دلیل حضور او در نمایشگاه ژنو نیز رونمایی از محصولات جدید این گروه بوده است.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها