کد خبر : 16251

سرمایه گذاری بی سابقه 500 هزار دلاری فورد در یک شرکت تازه کار

سرمایه گذاری بی سابقه 500 هزار دلاری فورد در یک شرکت تازه کار

شرکت خودروسازی فورد در اقدامی بی سابقه برای تولید خودروهای برقی نیم میلیارد دلار در یک شرکت نوپا به نام ریویان سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خودروتک ،  شرکت خودروسازی فورد در اقدامی بی سابقه برای تولید خودروهای برقی نیم میلیارد دلار در یک شرکت نوپا به نام ریویان سرمایه گذاری می کند.

قرار است دو طرف برای تولید خودروهای برقی پیشرفته با یکدیگر همکاری کنند.

مقر اصلی شرکت Rivian در خارج از شهر دیترویت واقع است و این شرکت به تازگی نمونه اولیه یک خودروی شاسی بلند و یک کامیون برقی را تولید کرده که در سال آینده به تولید انبوه می رسند.

جیم هکت مدیرعامل شرکت فورد با صدور بیانیه ای اعلام کرده که همکاری این دو شرکت باعث خواهد شد فورددر آینده قادر به تولید خودروهای برقی هوشمندی باشد که از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار خواهند بود.

قرار است علیرغم سرمایه گذاری در Rivian توسط فورد، این شرکت به فعالیت مستقل خود ادامه دهد، اما یکی از مدیران ارشد فورد به عضویت هیات مدیره هفت نفره Rivian درآید.

خودروی شاسی بلند R1S این شرکت معمولا با یک بار شارژ می تواند مسافتی 650 کیلومتری را طی کند که بیشتر از بسیاری از تولیدات رقیب است. این شرکت یک کامیون کوچک با برد 370 کیلومتر را نیز تولید کرده که حدود 70 هزار دلار قیمت دارد.


منبع: فارس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها