کد خبر : 15737

خودروهای برقی قربانی دعوای سناتورها در آمریکا

خودروهای برقی قربانی دعوای سناتورها در آمریکا

گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی به‌تازگی با پیشنهاد لایحه‌ای، افزایش اعتبار مالیاتی تعلق‌گرفته به خودروهای الکتریکی را خواستار شدند.

به گزارش خودروتک ، به‌تازگی گروهی دوحزبی از قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای تنظیم کرده‌اند که به‌موجب آن، اعتبار مالیاتی درنظر گرفته‌شده برای خودروهای الکتریکی تا ۴۰۰,۰۰۰ دستگاه برای هر خودروساز افزایش یابد. این موقعیت به خودروسازانی همچون جنرال موتورز و تسلا کمک خواهد کرد که تاکنون برای گسترش بازار خودروهای الکتریکی سخت تلاش کرده‌اند. باوجوداینکه خودروسازانی همچون تسلا و جنرال موتورز به کاهش فروش و ضرر ناشی از کاهش اعتبار مالیاتی دچارند، برخی دیگر از خودرسازان می‌توانند خودروهای خود را با قیمت گران‌تری بفروشند.

افزایش اعتبار خودروهای الکتریکی / EVs Tax Credit

دلیل ضرر خودروسازان بزرگی همچون تسلا و جنرال موتورز اینجا است که خودروساران الکتریکی جدید، همچون آئودی و هیوندای و کیا، حتی به‌میزان موردنیاز ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی نزدیک هم نمی‌شوند و خودروهای خود را با وجود تیراژ کم، با قیمت گران‌تری می‌فروشند. تاکنون، جمعی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه از لایحه‌ی افزایش اعتبار مالیاتی حمایت کرده‌اند. این لایحه بازار خودروهای الکتریکی را دگرگون می‌کند و به خودروسازانی کمک می‌کند که تاکنون ده‌ها میلیارد دلار برای رسیدن به استاندارد‌های آلایندگی جهانی هزینه کرده‌اند.

tesla 3

میزان اعتبار مالیاتی فعلی ۷,۵۰۰ دلار است و به پرداخت‌کنندگان مالیات کمک می‌کند بخشی از هزینه‌های خرید خودرو الکتریکی را کاهش دهند. این اعتبار مالیاتی هنگامی‌ قطع می‌شود که خودروسازان به‌ تولید ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو برسند و تا ۱۵ ماه دیگر، فرصت استفاده از آن وجود نخواهد داشت. شرکت‌های جنرال موتورز و تسلا به‌‌ترتیب از اول آوریل و اول ژوئن با کاهش رقم اعتبار مالیاتی خود به ۳,۷۵۰ دلار رو‌به‌رو شده بودند و طبق قوانین کاخ‌سفید، تا آخر سال رقم اعتبار مالیاتی آن‌ها به‌ صفر خواهد رسید؛ اما با تصویب لایحه‌ی جدید، علاوه‌بر اعتبار ۷,۵۰۰ دلاری تا ساخت ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی، تا ساخت ۴۰۰,۰۰۰ نمونه هم مبلغ ۷,۰۰۰ دلار را به‌عنوان اعتبار مالیاتی در نظر می‌گیرد و زمان استفاده‌نکردن از اعتبار را هم از ۱۵ ماه به ۹ ماه کاهش می‌دهد.

افزایش اعتبار خودروهای الکتریکی / EVs Tax Credit

در این لایحه، علاوه‌بر خودروهای الکتریکی، از خودروهای پیل سوختی هیدروژنی هم تا سال ۲۰۲۸ حمایت خواهد شد. طبق پیش‌بینی‌ها، این لایحه بیش از ۱۱.۴ میلیارد دلار هزینه دربر خواهد داشت که ۹۱ میلیون دلار آن به خودروهای الکتریکی اختصاص می‌یابد. یکی از سناتور‌ها می‌گوید: عقیده داریم که این میزان باید بیشتر شود. می‌خواهم این کار هرچه‌سریع‌تر انجام گیرد.

 

افزایش اعتبار خودروهای الکتریکی / EVs Tax Credit

تاکنون، خودروسازان و گروه‌های محیط‌زیستی و دیگران از این لایحه حمایت کرده‌اند؛ اما مخالفانی هم خواهد داشت. در ماه گذشته، کاخ‌سفید دستوری مبنی‌بر حذف فوری اعتبار مالیاتی ۷,۵۰۰ دلاری صادر کرد که به‌عقیده آن‌ها در یک دهه آینده، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد. در گذشته، جان باراسو، سناتور جمهوری‌خواه مسئول کمیته‌ی محیط‌زیست و کارهای عمومی، پیشنهاد داده بود اعتبار مالیاتی حذف شود و به‌جای آن، از مالکان خودروهای الکتریکی برای عبور از بزرگ‌راه‌ها مالیات گرفته شود تا برای مصارف بازسازی جاده‌ها هزینه شود.

 

تسلا

باوجوداین، تاکنون خودروسازانی همچون جنرال موتورز، تسلا، تویوتا، فورد، فیات کرایسلر، هوندا، بی‌ام‌و، نیسان و فولکس واگن‌ از لایحه‌ی جدید افزایش اعتبار مالیاتی حمایت کرده‌اند. مدیرعامل شرکت جنرال موتورز در مصاحبه‌ای می‌گوید: اعتبار مالیاتی مشتریان را با تخفیف تضمینی روبه‌رو می‌کند؛ درحالی‌که ما برای معرفی آمریکا به‌عنوان رهبر خودروهای الکتریکی تلاش خواهیم کرد.

 

مایکل برونی، مدیرعامل Sierra Club می‌گوید: ازآنجاکه بهره‌وری پاک انرژی را تولید و گسترش می‌دهیم، باید در زمینه‌‌ای سرمایه‌گذاری کنیم که بیشترین میزان آلودگی را دراختیار دارد: حمل‌ونقل.

 

تسلا

دو شرکت جنرال موتورز و تسلا تاکنون بارها برای افزایش و توسعه اعتبار مالیاتی در کنگره‌ی آمریکا اعمال نفوذ کرده‌اند؛ اما میزان اعتبار مالیاتی جنرال موتورز در اکتبر، به ۱,۸۷۵ دلار کاهش یافت و تا آخر سال ۲۰۱۹، کاملا قطع خواهد شد. همین موضوع برای شرکت تسلا هم چند ماه گذشته پیش آمد.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها