کد خبر : 15493

فراخوان سوزوکی برای نقص فنی ویتارا و کیزاشی

فراخوان سوزوکی برای نقص فنی ویتارا و کیزاشی

کمپانی سوزوکی برای برخی از مدل های خود در ایالات متحده فراخوان صادر کرد. این فراخوان شاسی بلند گرند ویتارا و سدان کیزاشی را در بر می گیرد.

به گزارش خودروتک ، به گفته سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگ راه های آمریکا که به اختصار با نام NHTSA شناخته می شود، در مدل های مشمول فراخوان، سنسور تعبیه شده در صندلی جلوی سمت شاگرد نمی تواند بزرگسال یا خردسال بودن فرد نشسته روی صندلی را تشخیص دهد.

دلیل اصلی عدم کارکرد صحیح این سنسور به ساییدگی و از بین رفتن کیفیت اولیه روکش چرمی صندلی به خاطر قرار گرفتن در معرض رطوبت و دمای بالا عنوان شده است.

از آنجایی که این سنسور با ایربگ ارتباط دارد، اختلال در عملکرد آن می تواند منجر به باز شدن ایربگ هنگام حضور یک فرد خردسال روی صندلی شود.

Suzuki-Grand_Vitara-2009-800-13

در مجموع 31,302 دستگاه از گرند ویتارا و کیزاشی مشمول فراخوان سوزوکی می شوند. مدل های تولیدی بین سال های 2006 الی 2013 از گرند ویتارا و مدل هایی از کیزاشی که بین سال های 2010 الی 2013 ساخته شده اند، برای رفع ایراد باید به نمایندگی های شرکت ژاپنی مراجعه کنند. نمایندگی های سوزوکی موظف هستند کفی صندلی ها را به طور رایگان با نمونه های جدید عوض کنند.

suzuki-kizashi-10

هنوز مشخص نیست کمپانی سوزوکی چه زمانی مالکین مدل های مشمول را در جریان خواهد گذاشت، اما اطلاعات لازم در سایت NHTSA موجود بوده و دارندگان این مدل ها می توانند با وارد کردن شماره شناسایی خودرو (VIN) نسبت به عیب احتمالی سنسور صندلی اتومبیل خود اطلاع پیدا کنند.

Suzuki-Grand_Vitara-2009-800-2b

بد نیست اشاره کنیم سوزوکی در سال 2012 تصمیم به خروج از بازار ایالات متحده گرفت. اگر چه برخی از تولیدات این برند ژاپنی در کل مناسب بودند، اما هیچگاه با استقبال بالای مشتریان روبرو نشده و به لحاظ فروش نتوانستند با محصولات سایر خودروسازان رقابت کنند. نتیجه اینکه شاخه سوزوکی در آمریکا نهایتا اعلام ورشکستگی کرد.

سوزوکی

با توجه به عرضه نسل جدید شاسی بلند کوچک جیمنی که توانسته سر و صدای زیادی به پا کند، برخی امیدوارند سوزوکی با این خودرو به ایالات متحده بازگردد. حساسیت روی چنین مواردی در کشورهایی نظیر آمریکا در شرایطی است که خودروسازان کشور در ماه های اخیر تصمیم به کاهش تعداد ایربگ ها و تغییر ترمز خودروهای خود گرفته تا در هزینه های تولید صرفه جویی نمایند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها