کد خبر : 15267

آغاز رسمی همکاری مایکروسافت و ب ام و

آغاز رسمی همکاری مایکروسافت و ب ام و

دو تا از مهمترین شرکت‌های فعال در صنعت و بازرگانی جهان، اکنون در عملی مبتکرانه به منظور یافتن راه حل‌های تازه برای بهبود وضع تولید اعلام همکاری نموده‌اند.دو تا از مهمترین شرکت‌های فعال در صنعت و بازرگانی جهان، اکنون در عملی مبتکرانه به منظور یافتن راه حل‌های تازه برای بهبود وضع تولید اعلام همکاری نموده‌اند.

به گزارش خودروتک ، به لطف پلتفرم جدیدی که در همکاری مایکروسافت و ب ام و شکل گرفته است، فرآیندهای پیچیده سیستمی که باعث کند شدن روند بهینه‌سازی تولید می‌شوند را حذف می‌کند.

در جریان جدیدترین نوبت برگزاری نمایشگاه هانوفر (به عنوان بزرگترین نمایشگاه صنعتی جهان) که تازگی برگزار شده، شرکت‌های مایکروسافت و گروه ب ام و اطلاعاتی درباره همکاری خود برای ساخت شبکه ارتباطی تاز‌ه‌ای منتشر کردند که می‌تواند در زمانی کوتاه‌تر، صرفه اقتصادی بیشتری در صنعت ایجاد کند.

پلتفرم تولید باز یا Open Manufacturing Platform که به اختصار OMP نامیده می‌شود، یک چارچوب باز مرتبط با فناوری بوده که به واحدهای صنعتی اجازه می‌دهد به واسطه کار مشترک دیگر نیازی به ذخیره انبوهی از داده‌ها نداشته و از فرآیندهای پیچیده سیستمی که باعث کند شدن روند بهینه‌سازی تولید می‌شوند، حذر کنند.

با بهره‌برداری از راه حل‌های فعلی که امتحان خود را پس داده‌اند، تولیدکنندگان می‌توانند با سرعت بیشتری از ادغام روش‌های صنعتی منتفع شده و حتی با دیگر اعضای این شبکه وسیع (که آن‌ها نیز IP و دیتای اختصاصی خود را دارند) به مشارکت بپردازند.

هدف اصلی از به‌کارگیری چنین پلتفرم مشترکی را می‌توان گسترش IoT در صنعت دانست که باعث تسریع در رفع بسیاری از چالش‌های کنونی در این زمینه خواهد شد.

IoT یا Internet of Thingsکه تقریباً مترادف «اینترنت اشیاء» بوده و گاهی از آن با عنوان (Internet of Objects) نیز یاد می‌شود به معنای ارتباط اشیا و وسایل محیط پیرامون‌ از طریق شبکه اینترنت بوده که توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند قابل کنترل خواهند بود. در این فناوری در حقیقت سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای در ارتباط هستند تا از طریق آن بتوانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل داشته باشند. این مفهوم گستره وسیعی را در بر می‌گیرد که امروزه ساده‌ترین نمونه آن را می‌توان ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون خانگی مثال زد، اما قابلیت‌های این فناوری می‌تواند تا سطح نظارت بر ترافیک سطح شهر و یا زیرساخت‌ها نیز به‌کار گرفته شود.

سامانه OMP مورد نظر که با همکاری مایکروسافت و ب ام و توسعه یافته، براساس پلتفرم ابری اینترنت اشیا Microsoft Azure شکل گرفته و بنا دارد برای اعضای این شبکه، یک ساختار مرجع با اجزای open-sourced یا متن باز فراهم نماید.

نایب رییس بخش فضای ابری مایکروسافت یعنی سکات گوتری، همکاری با گروه ب ام و را به منظور ایجاد تحولی در بهره‌وری تولید محصولات دیجیتال دانسته و همکاری میان این دو شرکت را باعث ایجاد فرصت‌هایی تازه برای ایجاد ارزش افزوده برای سایر شرکت‌های خودروسازی دانسته است.

ربات های فعال در کارخانه ب ام و

بد نیست بدانید در حال حاضر بیش از 3 هزار ربات، دستگاه و سامانه جابه‌جایی خودکار روی پلتفرم IoT گروه ب ام و در حال فعالیت هستند اما گروه ب ام و درنظر دارد میزان استفاده از این پلتفرم را به واسطه شبکه ارتباطی OMP افزایش دهد. یک مثال از استفاده این سیستم را می‌توان مربوط به دومین نسل از سامانه جابه‌جایی خودکار مورداستفاده در کارخانه ب ام و واقع در سایت رگنزبورگ دانست که در جایگاه 30 ام در میان تمام سایت‌های تولیدی جهان قرار دارد.

اولیور زیپسه که عضو هیات مدیره ب ام و بوده و همچنین سرپرستی تولید را بر عهده دارد، تولید محصولات سفارشی را نیز محتاج استفاده از نوآوری‌های نرم‌افزاری و ابتکارهای مربوط به بخش IT می‌داند. وی برقراری ارتباط میان سایت‌های تولیدی و سامانه‌های داخلی شرکت‌ها و همچنین میان شرکای تجاری و تامین‌کنندگان را بسیار حائز اهمیت دانسته و یادآوری کرده که گروه ب ام و از سال 2016 بر استفاده از سامانه‌های ابری تکیه داشته و از این به بعد نیز به دنبال توسعه این شبکه خواهد بود تا قابلیت استفاده از این پلتفرم متن باز برای سایر تولیدکنندگان نیز فراهم شود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، مایکروسافت و گروه ب ام و سایر تولیدکنندگان و شرکت‌هایی که خارج از صنعت خودروسازی فعالیت دارند را نیز به استفاده از این شبکه تشویق کرده‌اند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها