کد خبر : 14538

قانون اتوبان بدون محدودیت سرعت در آمریکا اجرا می شود؟

قانون اتوبان بدون محدودیت سرعت در آمریکا اجرا می شود؟

یک سناتور ایالت کالیفرنیا پیشنهاد ایجاد بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت در این شهر را مطرح کرده است.

به گزارش خودروتک ، عاشقان خودرو‌های نیرومند و پرسرعت، همیشه با محدودیت‌های استفاده از این خودرو‌ها در بزرگراه‌ها مواجه‎اند. از این رو برای ثبت تجربه رانندگی پر سرعت تنها گزینه، مراجعه به پیست‌های قانونی بدون محدودیت بوده که این امکان را به علاقمندان می‎دهد.

با این وجود تنها یک جا در دنیا وجود دارد که محدودیت سرعت بزرگراه‌ها در آن بی‌معنی است! اتوبان‌های آلمانی که Autobahn نامیده می‌شوند تنها معابر عمومی در دنیا هستند که به صورت قانونی هیچ محدودیت سرعتی برای خودرو‌های تایین شده وجود ندارد. این بزرگراه‌ها شامل گذرگاه‌های متصل کننده ایالت‌های آلمان به یک‌دیگر است. با ورود به محدوده‌های امن این اتوبان‌ها و با گذر از تابلوی No Speed Limit امکان رانندگی با هر سرعتی وجود دارد. این شبکه گسترده که نزدیک به 13 هزار کیلومتر طول دارد در سرتاسر این کشور راه‌اندازی شده است.

حال به تازگی سناتور آمریکایی شهر کالیفرنیا پیشنهاد ارائه سرویس بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت را مطرح کرده است. در صورت تحقق یافتن این اتفاق قرار است در بزرگراه تازه تاسیس SB-319، دو لاین ویژه مسیر بدون محدودیت تبدیل شوند. این سناتور آمریکایی اظهار داشته که عدم محدودیت سرعت باعث کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش گاز‌های گلخانه‌ای خواهد شد. با وجود این که این خبر برای آمریکایی‌‎های علاقمند به خودرو و سرعت بسیار جذاب بوده و بازخورد مثبتی به دنبال داشته، اما یک مقام دیگر سخنان این سناتور آمریکایی را رد کرده و گفته "سرعت بالا موجب افزایش مصرف سوخت و تولید گاز‌های گلخانه‌ای بیش‌تر می‌شود!" با این تفاسیر بنظر نمی‌رسد که این پیشنهاد رای موافق چندانی بگیرد اما اگر این موضوع عملی شود، آمریکا تبدیل به دومین کشور دنیا با اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت خواهد شد.

همواره آمار تصادفات اتوبان‌های بدون محدودیت آلمان از تمامی تصادفات بزرگراهی در دنیا پایین‌تر بوده است. این موضوع به دلیل وضع قوانین سخت‌گیرانه و نظارت گسترده بر روی این شبکه و همچنین رعایت قوانین توسط تک‌تک رانندگان است. قوانین همچون ممنوعیت ماندن در لاین پر‌سرعت پس از پایان سبقت گرفتن، که موجب می‌شود مسیر برای سرعت‌های بالا همیشه باز باشد. آلمانی‌ها بر این باورند که آزاد بودن محدودیت سرعت موجب کاهش 52 درصدی ترافیک جاده‌ای می‌شود که در وقت و انرژی صرفه‌جویی می‌کند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها