کد خبر : 1416

تسلا اینگونه به کارمندانش می رسد

تسلا اینگونه به کارمندانش می رسد

تسلا به یک صد نفر از کارکنان خود این امکان را ارائه کرده تا در صورت خرید یک خودروی جدید تسلا ، قابلیت خودران را در اختیارشان قرار دهد.

به گزارش خودروتک، تسلا به یک صد نفر از کارکنان خود این امکان را ارائه کرده تا در صورت خرید یک خودروی تسلای جدید و ارائه 300 تا 400 ساعت اطلاعات رانندگی خود، قابلیت خودران و یک سال تجهیزات عالی داخلی خودرو را در اختیارشان قرار می‌دهد.

این شرکت سازنده خودروهای خودران، در پیشنهادی تازه که 13 هزار دلار ارزش دارد، قرار است به یک صد نفر از کارکنان خود که اقدام به خرید خودروی جدید این شرکت می‌کنند، تسهیلاتی ارائه نماید. در واقع این شرکت آمریکایی به صد نفر از کارکنان خود استفاده رایگان از قابلیت جدید کاملا خودران و همین طور تجهیزات عالی داخلی خودرو را ارائه کرده، اما به یک شرط:

این کارکنان باید 300 تا 400 ساعت اطلاعات رانندگی خودران خود را تا پایان سال 2019، به تیم Autopilot ارائه نمایند یا اینکه با جریمه‌ای 13 دلاری روبرو شوند. هدف نهایی از این برنامه آن است که برنامه Autopilot به طور کامل به مرحله اجرا برسد و گزارش‌های بیشتری از رانندگی با مسافت‌های بیشتر ثبت گردد.

تسلا

تسلا سالیان سال است که قول قابلیت رانندگی کاملا خودران Autopilot را ارائه کرده و هزینه‌های زیادی را از مشتریان خود با این هدف دریافت نموده است. ایلان ماسک همچنین قول یک سفر اقیانوس به اقیانوس را با استفاده از فناوری Autopilot داده بود، اما همان هم هنوز تبدیل به واقعیت نشده است.

بخشی از این مشکل Autopilot به خاطر سخت‌افزارهای خاص آن است. بسیاری از کارشناسان مصرانه بر این عقیده هستند که این برنامه تسلا بدون وارد کردن سنسورهای دارای رادار (Lidar) در خودرو هیچ گاه به واقعیت تبدیل نمی‌شود. در حال حاضر، برنامه Autopilot تسلا به هشت مورد دوربین، چندین سنسور راداری و سنسورهای مافوق صوت یا اولتراسونیک وابسته است. ایلان ماسک به شدت با این قضیه مخالفت کرده و در گذشته اعلام کرده که این سنسورها باعث دردسر هستند.

توسعه برنامه Autopilot تسلا در موقعیت‌های مختلف با شکست‌های بسیاری روبرو شده که این امر به خاطر شرکای تجاری این شرکت و همین طور خروج جیم کلر طراح تسلا از تیم سازنده اتفاق افتاده است. علی‌رغم این مسئله، ایلان ماسک در ماه آگوست اعلام کرده که برنامه خودروهای خودران این شرکت در آینده‌ای نزدیک به نتیجه می‌رسد.

مسئولین این شرکت آمریکایی از اظهار نظر در مورد این خبر خودداری کرده‌اند.

منبع: پلازا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها