کد خبر : 13773

قیمت تسلا مدل Y اعلام شد

قیمت تسلا مدل Y اعلام شد

کراس‌اوور جدید تسلا موتورز که با نام مدل Y معرفی شده بود از پایان سال 2020 وارد مرحله تولید و با مدل 2021 عرضه خواهد شد. این اتومبیل تمام الکتریکی که یک کراس‌اوور کوچک است را می‌توان یک کراس‌اوور کوپه نیز نامید. تسلا مدل Y بر اساس پلتفرم دیگر محصول موفق این خودروساز آمریکایی یعنی مدل 3 توسعه یافته است.

به گزارش خودروتک ، بر اساس سخنان ایلان ماسک تسلا مدل Y قادر است تا ظرف 3.5 ثانیه از حال سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد. ماسک همچنین مدعی است که اتومبیل جدید تسلا توانایی پیمایش حدود 480 کیلومتر در شرایط نرمال رانندگی و نه شرایط تست با یک شارژ کامل بپیماید. تسلا مدل Y در دو نسخه لانگ‌ رنج و استاندارد رنج عرضه می‌شود که در ابتدا تنها نسخه لانگ رنج در دسترس قرار خواهد گرفت. شروع قیمت برای این نسخه 47،000 دلار و برای نسخه استاندارد رنج که برای 2021 به فروش خواهد رسید 39،000 دلار خواهد بود.

      خریداران این تسلا انتخاب‌های گوناگونی پیش روی خود خواهند داشت. چرا که می‌توانند نسخه دو دیفرانسیل با دیفرانسیل عقب را انتخاب کنند. در مدل لانگ رنج دیفرانسیل عقب صفر تا 96 آن 4.8 ثانیه و برای  Performance  زمانی 3.5 ثانیه‌ای  خواهد بود. نمونه دیفرانسیل عقب مدل لانگ رنج کمی کندتر خواهد بود و گفته می‌شود شتاب‌گیری صفر تا صد آن به 5.5 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

      از آن جا که این اتومبیل تسلا بر پایه‌ای مشترک با مدل 3 توسعه یافته شباهت‌های بسیاری میان این دو وجود دارد، چه در داخل اتاق و چه در طراحی بدنه آن. تریم سفید و مشکی داخلی به عنوان یک آپشن 1000 دلاری برای این اتومبیل در نظر گرفته شده است. همچنین اگر خواهان سیستم‌های اتوپایلوت تسلا و قابلیت رانندگی تمام‌خودران باشید باید به ترتیب 3000 و 5000 دلار اضافه بر قیمت پایه بپردازید.

      تسلا مدل Yهایی که قرار است در بازار آمریکای شمالی به فروش برسند در گیگافکتوری تسلا در ایالت نوادای آمریکا تولید خواهند شد. همچنین برای بازار چین تولید این اتومبیل در یک گیگافکتوری که در حال ساخته شدن در شانگهای است انجام می‌شود.


منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها