کد خبر : 13666

فراخوان گسترده هوندا به دلیل نقص در کیسه های هوا

فراخوان گسترده هوندا به دلیل نقص در کیسه های هوا

هوندا بار دیگر بیش از یک میلیون دستگاه خودرو را در آمریکا به‌دلیل معیوب بودن کیسه هوای تاکاتا فرا خواند.

به گزارش خودروتک ، پس از معیوب بودن کیسه هوا در برخی مدل‌های آکورا MDX، هوندا آکورد و CR-V، خودروساز ژاپنی بار دیگر با فراخوانی خودرو دیگری روبه‌رو شده است که شامل حدود ۱.۱ میلیون دستگاه می‌شود. 

صنعت خودروسازی دنیا طی سال‌های اخیر به‌طور کلی با مشکل معیوب بودن ایربگ‌های ساخته‌شده توسط شرکت ژاپنی تاکاتا سروکار داشته است. مشکل خطرناک کیسه‌های هوای خودرو ابتدا در سال ۲۰۱۳ کشف شد و با صدمات و مرگ و میرهای زیادی ارتباط داشت. پس از آن تعداد زیادی از خودروسازان مانند بی‌ام‌و، کرایسلر، فورد، هوندا، مزدا، نیسان و تویوتا فراخوان خودرو اعلام کردند. 

AirBag

هوندا تاکنون ۱۲.۹ میلیون دستگاه خودرو را در آمریکا فراخوانده است؛ اما فراخوانی اخیر این شرکت به‌دلیل تعمیر کیسه‌های هوای معیوب با قطعاتی بوده که خود نیز معیوب بوده‌اند. مورد جدید عیب ایربگ خودروهای هوندا زمانی مشخص شد که مینی‌ون هوندا اودیسه مدل ۲۰۰۴ تصادف کرد و برخورد بادکننده کیسه هوا با بازوی راننده، باعث مجروح شدن او شد. 

airbag / ایربگ کیسه هوا

ایربگ‌های دارای واحدهای بادکننده معیوب در خودروهای هوندا که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ به فروش رسیدند، مورد استفاده قرار گرفتند. تاکاتا این کیسه‌های هوای معیوب را در کارخانه مونکلوا مکزیک تولید می‌کرد و فرایند ساخت آن‌ها دارای خطاهای اساسی بود. 

در همین راستا نمایندگی هوندا در استرالیا نیز اعلام کرد که حدود ۹۵ درصد از ایربگ‌های معیوب تاکاتا در این کشور جایگزین شده‌اند. هوندا همچنان نسبت به امتناع هزاران مالک خودروهای معیوب از مراجعه به نمایندگی‌های مجاز برای تعمیر و جایگزینی کیسه هوا هشدار داد. 

airbag / ایربگ کیسه هوا

استفن کالینز، رئیس بخش استرالیا هوندا گفت: ما تقریباً به هر کدام از مالکان خودروهای هوندا در استرالیا، چهار بار فراخوان دادیم تا برای تعمیر مراجعه کند. در تمام مواردی که ما فراخوان اعلام کردیم، تنها موفق به یافتن ۷۰ درصد خودروهای معیوب شدیم. همچنین از این میزان خودروهای یافته‌شده، تنها یک‌سوم مالکان برای تعمیر ثبت‌نام کرده و به نمایندگی مراجعه کردند؛ یک‌سوم دیگر نیز با وجود ثبت‌نام به نمایندگی‌ها مراجعه نکردند، درحالی‌که یک‌سوم دیگر از ثبت‌نام و مراجعه حضوری به نمایندگی خودداری کردند. برخی مشتریانی که برای تعمیر ایربگ خودروهای خود مراجعه نمی‌کنند، دلایل جالبی برای کار خود دارند؛ مشغله کاری زیاد و تک‌سرنشین بودن خودرو از جمله مواردی هستند که مشتریان مطرح می‌کنند.

هوندا / honda

هوندا همچنان تلاش می‌کند تا ۳۴ هزار ایربگ دارای مکانیزم بادکننده معیوب را در استرالیا مکان‌یابی کند؛ از جمله ۴۲۰۰ خودرو که از ایربگ سبک نوع آلفا بهره می‌برند و شانس عملکرد کیسه هوای آن‌ها تقریباً ۵۰ درصد است. اواخر سال جاری هوندا ۴۶ هزار خودروی معیوب دیگر را نیز فرا می‌خواند که از مکانیزم بادکننده نوع بتا استفاده می‌کنند. برخی مشتریان بر این باورند که کیسه هوای نوع بتا تاکاتا کمتر خطرناک هستند؛ اما مدارک موجود نشان می‌دهد که کیسه هوای نوع بتا تاکاتا سهم زیادی از میزان مرگ‌ومیر و جراحات را به خود اختصاص می‌دهد. 

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها