کد خبر : 13482

رابطه سوپرشارژر جدید تسلا و تصادف های اخیر

رابطه سوپرشارژر جدید تسلا و تصادف های اخیر

تسلا از سومین نسل شارژرهای سریع خود موسوم به سوپرشارژر رونمایی کرد. سیستم جدید توانایی این را دارد تا در عرض تنها 5 دقیقه انرژی مورد نیاز 120 کیلومتر را تامین کند. همچنین این سیستم توانایی این را دارد تا به میزان 1600 کیلومتر در هر ساعت باتری ها را شارژ کند.

به گزارش خودروتک ، نسل جدید سوپرشارژر V3 به طور کلی باز طراحی شده و از اجزای کاملا متفاوتی سود می برد. این نسل جدید با قدرت 1 مگاواتی می تواند هر خودرو را به طور جداگانه تا 250 کیلووات شارژ کند.

تسلا مدعی است به کمک این سیستم جدید، مدت زمان شارژ محصولات این شرکت به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

تسلا برای دارندگان مدل 3 که نقش مدل تولید انبوه را برای این شرکت بازی می کند سیستم جدیدی با نام "On-Route" طراحی کرده است. این سیستم با سنجش دمای باتری ها، در صورت لزوم با گرم کردن باتری، آن ها را به دمای بهینه می رساند.

در حال حاضر سوپرشارژر V3 تنها برای مدل 3 در دسترس خواهد بود و مدل های دیگر نیز با دریافت یک آپدیت نرم افزاری توانایی استفاده از این شارژ جدید را بدست خواهند آورد.

در حال حاضر مدل بتا شارژر V3 در کالیفرنیا آمریکا در حال استفاده است. این سیستم در چهار ماهه آخر سال در سایت های شارژ اروپا و آسیا نیز قرار داده خواهد شد.

تسلا بیش از 12 هزار ایستگاه شارژ سریع در آمریکای شمالی دارد و طبق ادعای این شرکت قرار است تا انتهای سال جاری میلادی به بیش از 99 درصد جمعیت قاره اروپا نیز شارژ سریع عرضه کند.

سوپرشارژر
در دیگر خبر مرتبط با شرکت تسلا یکی از مالکان تسلا مدل S در کشور چین، در نزدیکی یکی از ایستگاه های شارژ سریع تسلا با خودروی خود به درون رودخانه رفته است. این مالک ادعا می کند که خودروی او به طور ناگهانی شتاب گرفته و به درون رودخانه رفته است. این مورد تنها یکی دیگر از دیگر ادعاهایی است که به تازگی در زمینه شتاب گیری ناخواسته در محصولات شرکت تسلا شنیده می شود.

مالک این خودرو در مصاحبه ای با یکی از خبرگزاری های محلی در باره این اتفاق می گوید: من سعی کردم با فشار دادن پدال ترمز خودرو را متوقف کنم اما خودرو به طور کامل از کنترل من خارج شد. من پس از رساندن فرزندانم به مدرسه قصد داشتم تا خودرو را شارژ کنم اما پیش از رسیدن به محل مذکور خودرو از کنترل خارج شده و با عبور از فنس ها به درون رودخانه سقوط کرد.

خوشبختانه هر دو سرنشین خودرو توانسته اند از خودرو خارج شوند. تسلا قرار است این مورد را بررسی کند. پیش از این محصولات تسلا به شتاب گیری ناگهانی و ناخواسته توسط برخی از مالکان خودرو متهم شده بودند.

تسلا محصولات خود را به گارد مخصوصی برای شتاب گیری ناخواسته مجهز کرده است اما به هر صورت هنوز مشخص نیست که آیا استفاده ناصحیح مالکان باعث این اتفاقات در خصوص شتاب گیری بسیار سریع و ناخواسته محصولات تسلا می شود و یا به کلی مشکل از خود خودروهای تسلا است؟

باید منتظر بود و دید که داستان شتاب گیری ناخواسته محصولات تسلا به کجا ختم خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها