کد خبر : 12773

3 میلیون خودرو در خطر هک شدن

3 میلیون خودرو در خطر هک شدن

بیش از 3 میلیون خودرو در معرض خطر هک قرار دارند. درواقع بر اساس یک هشدار سایبری ممکن است بیش از 3 میلیون خودرو در معرض خطر آسیب پذیری قرار داشته باشند.

به گزارش خودروتک ، بر اساس این هشدار، این نقص امنیتی می تواند خودروها را به راحتی خاموش کند. این موضوع در شرایطی که سرنشینان خودرو از افراد سرشناس باشند بسیار خطرناک است.

دو سیستم هوشمند موجود در برخی از خودروها نقص امنیتی مهمی را به وجود آورد که هکرهای بالقوه را قادر به ردیابی وسایل نقلیه، باز کردن درب ها و دسترسی به موتور خودروها می کند.

این آسیب پذیری ها می تواند با دو مرحله ساده مورد سوء استفاده قرار گیرد، محققان امنیتی شرکتPen Test که این نقص را کشف کردند،  می گویند؛ این مشکلات در سیستم های هشدار خودروها که توسط  Viper و Pandora،  طراحی شده دیده می شود. جالب است بدانید هر دو سیستم بسیار گران قیمت هستند و به صاحبان خودرو اجازه می دهند تا اتومبیل های خود را از راه دور پیدا کنند و درب های خودرو را از طریق تلفن هایشان باز کنند.

در بیانیه ای از Direct Electronics، که مالک Viper است، این شرکت اعلام کرد که تا این لحظه موردی از آسیب وارد شده بر اساس این نقص امنیتی از سوی کاربران گزارش نشده است.این شرکت در بخشی از این بیانیه ای اعلام کرد: "ما بلافاصله پس از متوجه شدن این نقص امنیتی، با ارائه خدمات برای تشخیص و اصلاح این مسئله امنیتی مشغول به کار شدیم. پس از بررسی، نتیجه گرفتیم که این آسیب پذیری یک نتیجه غیرمنتظره از به روز رسانی سیستم های اخیر توسط ارائه دهنده خدمات ما بود."

اما تا کنون Pandora  به این مشکل واکنشی نشان نداده است. قفل های هوشمند، تلویزیون ها و دوربین ها،سیستم های هشدار خودرو و ...  به حملات سایبری و نقص امنیتی حساس هستند. رشد دستگاه های هوشمند که فناوری را با دستگاه های روزمره ادغام می کنند، باعث شده اینترنت هدف مناسبی برای حملات سایبری شود.

هنگامی که  یک هکر به خودرو دسترسی پیدا می کند، می تواند تمامی موارد مرتبط با خودرو را کنترل می کند و حتی می تواند از راه دور کنترل خودرو را در دست بگیرد. متاسفانه حتی اگر مالک خودرو متوجه این مشکل شود به راحتی نمی تواند از شر هکرها خلاص شود.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها