کد خبر : 12750

فراری برای امسال 5 مدل جدید عرضه خواهد کرد

فراری برای امسال 5 مدل جدید عرضه خواهد کرد

کمپانی فراری در این هفته از مدل موتور وسط جدید خود به نام F8 Tributo پرده برداری کرد که قرار است جایگزین مدل ۴۸۸ GTB شود.

به گزارش خودروتک ، با این حال طبق گفته‌‌های نایب رئیس ارشد کمپانی فراری در بخش تبلیغات و بازاریابی یعنی انریکو گالیِرا مشخص شد که مدل F8 تنها یکی از پنج خودرویی است که کمپانی فراری در نظر دارد تا در سال ۲۰۱۹ روانه‌ی بازار کند.

وی در مصاحبه با وبسایت WhichCar استرالیا اظهار داشت “در سال ۲۰۱۹ شاهد حضور پنج مدل خواهیم بود که احتمالاً بزرگ‌ترین تلاش این شرکت به شمار می‌رود.

این موضوع آغاز نسل جدیدی از محصولات در نظر گرفته می‌شود.” به گفته‌ی گالیرا یکی از این پنج مدل هفته‌ی آینده و در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد اشاره‌ی او به مدل F8 Tributo که پیش از این به صورت آنلاین رونمایی شده، می‌باشد.

سوپر خودرو موتور وسط جدید فراری از موتور ۳٫۹ لیتری هشت سیلندر توربو شارژ دو قلو به کار رفته در مدل ۴۸۸ پیستا که قادر به تولید قدرتی معادل ۷۲۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۵۶۸ پوند فوت می‌باشد، بهره مند خواهد بود.

در حالیکه گالیرا اشاره دقیقی به دیگر مدل‌های جدید که در سال جاری عرضه خواهند شد نداشت اما با این وجود نکاتی در رابطه با آنچه باید انتظار داشت را بیان کرد.

وی در این خصوص افزود “برخی از این مدل‌ها جایگزین محصولات فعلی می‌شوند و برخی دیگر خیر. پیش از این در سال ۲۰۱۹ شاهد محصولاتی خواهید بود که در صف تولید ما حضور دارند و نکته‌ی دیگری که می‌توانم به آن اشاره کنم این است که ما به پرورش هر دو بخش خودرو‌های اسپورت و GT خواهیم پرداخت”.

مدل F8 Tributo به بخش خودرو‌های اسپورت تعلق دارد و در نتیجه از آنجاییکه مدل ۸۱۲ سوپر فست در طبقه بندی خودرو‌های GT قرار دارد این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد نوع جدیدی از این خودرو مانند یک مدل کروک که شایعاتی نیز در این باره منتشر شده، باشیم.

طبق گزارشات، کمپانی فراری همچنین مشغول کار بر روی یک سوپر خودرو هیبرید جدید است که می‌تواند قدرتمندتر از مدل سرسخت ۴۸۸ پیستا باشد.

گالیرا در رابطه با اتفاقات پیش رو تایید کرده است که خط تولید آینده‌ی این کمپانی از دو خودرو موتور وسط که موتور‌ آن در قسمت عقب خودرو قرار گرفته برخوردار خواهد شد، اگرچه هنوز مشخص نیست که دیگر مدل جدید در جایگاه بالاتر یا پایین‌تری نسبت به مدل F8 Tributo قرار خواهد گرفت.

کمپانی فراری همچنین در حال آماده سازی مدلی جدید است که به گفته‌ی گالیرا بیشتر برای رانندگی روزمره ساخته شده و به منظور جذب خریدارانی که پیش از این هیچگاه یک خودرو فراری را مد نظر قرار نداده‌اند طراحی شده است.

وی همچنین افزود که اشاره‌ی او به مدل کراس اور پیش رو Purosangue نبوده است بلکه منظور یک خودرو اسپورت پایه‌ی جدید است که علاوه بر برخورداری از یک موتور شش سیلندر بتواند نام Dino را نیز احیاء کند.

از آنجاییکه مدیر عامل کمپانی فراری یعنی لوئیس کامیلِری سال گذشته تایید کرد که این خودرو ساز پانزده مدل جدید را تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد، یورش تولیدات این شرکت چندان غافلگیر کننده نخواهد بود.

گذشته از این، نزدیک به ۶۰ درصد از این مدل‌های جدید از تکنولوژی هیبرید برخوردار خواهند بود.

علیرغم این که قوانین مرتبط با انتشار گاز‌های آلاینده در حال افزایش هستند اما خوشبختانه این به این معنا نیست که فراری موتور دوازده سیلندر نمادین خود را کنار خواهد گذاشت.

به گفته‌ی گالیرا “ موتور دوازده سیلندر بخشی از میراث این شرکت محسوب می‌شود. این موتور یکی از عناصر بالقوه‌ای به شمار می‌رود که می‌توانیم در خودرو آینده‌ی خود در کنار موتور‌های هشت سیلندر و شش سیلندر از آن بهره ببریم.

در نتیجه موتور‌های دوازده سیلندر، هشت سیلندر، و شش سیلندر توربو تکنولوژی مورد استفاده‌ی ما را تشکیل خواهند داد. تکنولوژی هیبرید این امکان را به ما خواهد داد تا پلتفرمی را در اختیار داشته باشیم که بتوانیم آن را برای دستیابی به میزان انتشار گاز مورد نظر شکل دهیم”.


منبع: فوت و فن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها