کد خبر : 12519

تاریخ دادگاه ایلان ماسک مشخص شد

تاریخ دادگاه ایلان ماسک مشخص شد

پس از آن که مدیرعامل تسلا؛ ایلان ماسک به علت توییت های جدید خود در معرض انتقادات کمیسیون اوراق بهادار ایالت متحده قرار گرفت، بسیاری از افراد منتظر بودند تا ایلان ماسک از سوی کمیسیون فراخوانده شود و این اتفاق بالاخره رخ داد.

به گزارش خودروتک ، قرار است ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در تاریخ 11 مارس توضیح دهد که چرا اقدام به نقض توافقنامه ای کرده که مدتی پیش با کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده منعقد کرده بود.

بر اساس دیدگاه کمیسیون اوراق بهادار ایالات متحده، ایلان ماسک در توییتر خود، پیام هایی را منتشر کرده که عملا توافقنامه وی با کمیسیون اوراق بهادار را نقض می کند.

طی سال گذشته ایلان ماسک قول داد که دست از توییت های جنجالی بردارد و حتی جریمه نقدی هم پرداخت کرد، اما این وعده تنها چند هفته دام داشت و ایلان ماسک باز هم شروع به انتشار توییت هایی کرده که هر یک به اندازه یک بمب ساعتی برای تسلا خطرناکند.

برای مثال ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده که که تسلا در سال جاری حدود 500 هزار خودرو تولید خواهد کرد. او بعد از این توییت عجیب و غریب   در دومین توییت خود گفت منظورش این است که نرخ تولید سالانه تولید در پایان سال 2019 احتمالا حدود 500 هزار خودرو اما این یعنی 10 هراز خودرو در هفته و باز هم با معادلات بازار چندان همخوانی نداشت.  

پیش از این و در سال گذشته ایلان ماسک به سبب اظهار نظرهای عجیب خود در مورد سهام تسلا فراخوانده شده بود با پرداخت جریمه ای تعهد داد رفتار خود را تکرار نکند اما به نظر می رسد این تعهدات بی فایده اند. بر همین اساس نیز، قاضی ایالات متحده، آلیسون ناتان، روز سه شنبه دستور داد که ایلان ماسک به عنوان متهم باید در تاریخ 11 مارس 2019 به دادگاه مدارکی ارائه کند که ثابت می کنند ادعاهایش درست است در غیر این صورت به دردسری بزرگ می افتد.

به نظر می رسد بخش بزرگی از این شرایط به این ادعا مرتبط است که اساسا ایلان ماسک به دروغگویی معتاد  است و این کار را به وفور انجام می دهد. درواقع به اعتقاد بسیاری از مخالفان ایلان ماسک وی با اغراق و دروغ پراکنی در دنیای مجازی به دنبال محبوبیت است.


منبع: انتخاب

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها