کد خبر : 12481

پورشه تولید ماکان بنزینی را متوقف نمی کند

پورشه تولید ماکان بنزینی را متوقف نمی کند

اطلاعات جدید گزارش های گذشته مبنی برای توقف تولید پورشه ماکان بنزینی را تکذیب می کند. این خودرو همراه با نمونه تمام برقی آن به تولید می رسد.

به گزارش خودروتک ، ماکان پرفروش ترین خودروی پورشه محسوب می شود، بنابراین اعلام فروش آن تنها در نسخه تمام الکتریکی بسیاری را شوکه کرد. پورشه با عرضه این محصول قصد رقابت با خودروهای آئودی E-Tron، مرسدس بنز EQC و بی ام و iX3 را در بازار دارد.

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Autocar در فضای مجازی منتشر شده، پورشه چرخه عمر نسل اول ماکان را افزایش می دهد. در همین راستا شاهد فروش آن به همراه نسل دوم در سال 2021 خواهیم بود.

در حال حاضر پورشه ماکان پرفروش ترین خودروی این برند آلمانی محسوب می شود، بنابراین افزایش چرخه عمر نسل اول آن منطقی به نظر می رسد. پورشه به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از بازارها در سال 2021 برای عرضه نمونه تمام الکتریکی پورشه ماکان آماده نیستند.

نمونه بنزینی پورشه ماکان همچنان بر اساس پلتفرم MLB شرکت آئودی به تولید می رسد؛ با این حال نمونه تمام الکتریکی این کراس اوور بر اساس پلتفرم Premium Platform Electric و یا به اختصار PPE توسعه پیدا می کند. این پلتفرم جدید با همکاری شرکت های پورشه و آئودی توسعه یافته است.

پورشه ماکان تمام الکتریکی تبدیل به سومین خودروی برقی پورشه پس از تایکان و تایکان اسپرت توریسمو می شود. تایکان تا قبل از پایان سال جاری میلادی و تایکان اسپرت توریسمو در سال 2020 روانه بازار می شود.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با نسخه تمام برقی این کراس اوور پورشه در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است؛ با این حال انتظار می رود این خودرو با دو موتور برقی و سیستم چهار محرک در معرض دید عموم قرار بگیرد.

پورشه در گذشته نه چندان دور از نسل جدید پورشه 911 رونمایی کرد (مدل 2020 پورشه 911 مجهز به موتور قدرتمند رونمایی شد).

منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها