کد خبر : 12174

برگزاری مرحله دوم مسابقه موبایلی پورشه

برگزاری مرحله دوم مسابقه موبایلی پورشه

سال گذشته بود که پورشه با همکاری استارتاپ HIGH MOBILITY رقابتی را به نام Next OI راه اندازی کرد. در این رقابت علاقه مندان می توانستند ایده های خلاقانه خود برای محصولات آینده پورشه را مطرح کرده و آنها را در قالب یک اپلیکیشن معرفی کنند.

به گزارش خودروتک، حال با برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) خبر می رسد نسخه دوم این رقابت ها کلید خورده و از توسعه دهندگان سرتاسر جهان برای ارایه راهکارهایی در زمینه حمل و نقل دیجیتال دعوت به عمل آمده است.

porsche-next-oi-competition

این رقابت به شرکت کنندگان اجازه می دهد که اپلیکیشن ها و خدمات خود را با استفاده از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) در اتومبیل های متصل به هم شبیه سازی شده، تست و آزمایش کنند.

به گفته پورشه تیم های حاضر به بیش از 300 منبع داده دسترسی پیدا کرده و در شبیه سازهای محصولات پورشه که در این مورد بر مدل Mission E کراس توریسمو تمرکز شده، مجاز به کار خواهند بود.

907aa337-porsche-mission-e-cross-developer-comp-3

آقای Andy Grau مدیر بخش نوآوری و پروژه رقابت Next OI پورشه در این باره گفته: نسخه اول از این رقابت نشان داد که پذیرش ایده ها و خواسته های جدید از بیرون تا چه حد برای یک شرکت اهمیت دارد. ما قصد داریم اکوسیستم پورشه را با رویدادهایی مثل رقابت Next OI بیش از پیش گسترش دهیم، به همین جهت در هفته های آتی ما به دنبال همکاری با توسعه دهندگان خواهیم بود.

190dff54-porsche-mission-e-cross-developer-comp-2

بد نیست اشاره کنیم در سال 2018 بیش از 1000 توسعه دهنده در نسخه اول رقابت پورشه Next OI شرکت کردند که نتیجه آن تولید 270 اپلیکیشن و سرویس مرتبط با خودروهای متصل بود. ایده های مطرح شده عموما با سیستم اینفوتینمنت، مسیریابی، پارک و کنترل شاسی در ارتباط بودند.

آنطور که اعلام شده، پورشه این بار بیشتر به دنبال اپلیکیشن هایی است که با سه فاز اصلی تجربه رانندگی مرتبط هستند؛ این فازها عبارتند از خانه، رانندگی و رسیدن. در واقع هدف از نسخه دوم رقابت پورشه اینست که مشتریان همواره در خانه های متصل، حین حرکت و رسیدن به مقصد در کانون توجه قرار داشته باشند؛ همچنین کمک به راننده در عوض کردن حالت های حمل و نقل هدف دیگر نسخه دوم از رقابت پورشه Next OI محسوب می شود.

پورشه Next OI

علاقه مندان به شرکت در رقابت پورشه باید تا 30 آوریل (10 اردیبهشت ماه) اپلیکیشن های خود را در اختیار خودروساز آلمانی قرار دهند. تیم برنده این رقابت در اول ژوئن (11 خرداد ماه) مشخص خواهد شد. فرصت همکاری با متخصصان پورشه روی پروتوتایپ توسعه یافته یکی از جوایزی است که برای تیم برنده در نظر گرفته شده است.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها