کد خبر : 9579

همه چیز درباره لامبورگینی اوروس/ هنر مهندسی

همه چیز درباره لامبورگینی اوروس/ هنر مهندسی

محدودیت در نرخ تولید و نیزتقاضای بالا برای لامبورگینی اوروس باعث می شود تا این خودرو به یک گزینه‌ی بسیار هیجان انگیزتر برای رانندگانی که می‌خواهند چیزی درخشان تر، زیباتر و خاص‌تر از رنجروور اسپرت SVR را تصاحب کنند، تبدیل شود؛ البته نه آنقدر خاص که همتراز رولزرویس کولیان قرار بگیرد.

به گزارش خودروتک، می‌توان گفت که قیمت و عملکرد لامبورگینی اوروس کاملا متناسب با شأن این خودرو انتخاب شده است؛ در واقع اوروس هم یک شاسی‌بلند است و هم یک لامبورگینی.

از نظر ظاهری، اوروس همان قدر یک لامبورگینی است که پانامرا به سایر محصولات پورشه شباهت دارد و از اصول طراحی آنها پیروی می‌نماید.

لامبورگینی اوروس

 

طراحی ظاهری اوروس از دور فریاد می‌زند که من یک لامبورگینی هستم! چیزی که باید باشد. بخش طراحی لامبورگینی در تاثیر پذیرفتن از نخستین شاسی بلند این برند یعنی مدل قدیمی LM002 به خوبی عمل نموده است، خودرویی که به لقب «رمبو لمبو» معروف بوده است.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از‌ طراحی شش ضلعی فرم و زاویه‌دار برخوردار است و خطوط مختلف بدنه به شکلی هماهنگ کنار یکدیگر جای گرفته‌اند. در واقع سبک طراحی اوروس به گونه‌ای است که حتی در حین توقف هم طوری به نظر می‌رسد که انگار خودرو در حال حرکت است؛ این خودرو از طراحی پویایی برخوردار است.

لامبورگینی اوروس

کابین اوروس یک اثر هنری است، اگرچه قبلا مشابه آن را از گروه فولکس‌واگن دیده‌ایم، در واقع اگر قرار به موشکافی مسائل باشد می توان گفت که اوروس بیش از آنکه یک محصول ایتالیایی باشد، یک خودرو آلمانی با پلت فرم و ساختار مشترک با محصولات آئودی و پورشه است که با برندی ایتالیایی عرضه می شود.

لامبورگینی اوروس

از نظر کاربردی بودن نیز کابین لامبورگینی اوروس خاص و ویژه به نظر می‌رسد، به ویژه وقتی که به سلکتور تغییر دنده/وضعیت در کنسول میانی با دکمه قرمز رنگ در وسط آن، شبیه آنچه در کنترلر هواپیماهای جنگنده موجود است می‌نگریم، این حس تقویت خواهد شد.

لامبورگینی اوروس

در اینجا هم شاهد طراحی کاربردی - عملی و هم برخی موارد غیرضروری در کابین هستیم اما به طور کلی نمی‌توان عیب خاصی را به کابین اوروس وارد دانست.

اکثر سطوح و ادوات داخلی اوروس از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و کاملا لوکس و سطح بالا احساس می‌شوند. در اینجا با کابینی روبرو هستیم که ترکیبی از چرم بسیار باکیفیت، آلکانترا، آلومینیوم، فیبرکربن و سطوح چوبی براق در آن به کار رفته است.

داخل کابین با پنل کیلومترشمار دیجیتال و دو عدد نمایشگر 10.1 و 8.3 اینچی مواجه هستیم اما در عین حال بسیاری از وظایف مانند انتخاب وضعیت رانندگی و غیره، توسط سوئیچ‌های آنالوگ انجام می شود.

لامبورگینی اوروس

از سوی دیگر بسیاری از وظایف مربوط به کنترل سطح رفاه سرنشینان، مسیریابی و سرگرمی بر عهده سیستم اطلاعات سرگرمی و پنل‌های لمسی آن است.

داخل کابین اوروس فضای زیادی وجود دارد. فضای سر و پاها در هر دو ردیف صندلی‌ها بسیار مناسب است و حجم محفظه بار به 617 لیتر می‌رسد. به طور کلی، فضای داخلی لامبورگینی اوروس درست برخلاف ظاهر گوژپشت مانند آن، کاملا جادار، راحت و فراخ است.

لامبورگینی اوروس

نسبت توان به وزن در این خودرو جزو افتخارات اوروس محسوب می‌شود. سیستم‌های: چهار چرخ فرمانپذیر، تمام چرخ محرک، تورک وکتورینگ فعال عقب، تعلیق تطبیق‌پذیر به همراه کمک فنرهای فعال و سیستم پایدارساز پیوسته از جمله سامانه‌های فنی موجود در لامبورگینی اوروس هستند.

لامبورگینی اوروس

پیشرانه V8 تمام آلومینیوم تویین توربوشارژ به حجم 4 لیتر که قادر به ایجاد توان خروجی 650 اسب‌بخار و 850 گشتاور است، در این خودرو انجام وظیفه می‌نماید. جعبه‌دنده هفت سرعته اتوماتیک آن نیز شامل ضرایب دنده کوتاه‌تر در دنده‌های سنگین است و در دنده‌های بالاتر از ضرایب به‌مراتب بلندتر بهره می‌برد.

شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 3.6 ثانیه است و طی 12.8 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت اوروس 304 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. به واسطه پلت فرم الکترونیکی که حالت‌های مختلف رانندگی در این خودرو را کنترل می‌نماید، لامبورگینی اوروس تقریبا از قابلیت انجام هر کاری و رفتن به هر مسیری برخوردار است.

لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس دارای سه وضعیت حالت رانندگی آنرود است: استرادا برای رانندگی عمومی، اسپرت برای افزایش دقت پیشرانه و شتاب و کورسا برای تخته گاز رفتن.

سه وضعیت رانندگی دیگر نیز موجود است: سابیا برای حرکت در ماسه‌های صحرا، تررا کنترل راحتی و آسایش کابین در بیابان‌ها و مسیرهای ناهموار و neve برای کنترل حرکت بر روی سطوح لغزنده و برفی.

حالت هفتم رانندگی نیز مختص خود خود شماست، یک حالت کاملا شخصی به نام اگو. می‌توانید ویژگی‌های دینامیکی مربوط به سیستم‌های فرمان، تعلیق و کشش را مطابق سلیقه خودتان تنظیم نمایید.

ترمزهای برمبو با دیسک‌های 17.3 اینچی در جلو و 14.6 اینچی در عقب قادر است تا لامبورگینی اوروس را در فاصله 32.9 متری، حین سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف گرداند. چنین رقمی در کلاس خودروهای کراس اوور و شاسی بلند یکی از بهترین های جهان است.

به واسطه سیستم تعلیق فعال، اوروس در عبور از مسیرهای مارپیچ از پایداری و توانایی بالایی برخوردار است. قابلیت مانوردهی آن بسیار عالی بوده و در سرعت‌های بالا، حس اطمینان بی نظیری را به راننده منتقل می‌نماید.

به دلیل بهره‌گیری از سامانه فرمانپذیری چهار چرخ، لامبورگینی اوروس حین دور زدن کوچک تر از آنچه که هست احساس شده و خیلی راحت و چابک می‌تواند دور بزند.

همچنین با رانندگی در بیابان‌های اطراف کلرادو، فهمیدیم که اوروس توانایی معقولی در  عبور از مسیرهای بیابانی و نسبتا صعب العبور دارد. بهای لامبورگینی اوروس از 200 هزار دلار شروع می‌شود و می‌تواند به راحتی وارد پارکینگ منزل میلیونرهایی که احتیاج به یک خودروی خاص، همه‌جارو و سریع دارند، بشود. لامبورگینی تخمین زده که در سال 2019 نیمی از سبد تولید 8000 دستگاهی خود را به تولید اوروس اختصاص خواهد داد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها