کد خبر : 9431

تویوتا کمری بخریم یا هیوندای سوناتا؟

تویوتا کمری بخریم یا هیوندای سوناتا؟

بزرگان صنعت خودروسازی در هر سال مدل‌های جدیدی را از بهترین محصولات خود عرضه می‌کنند، این مدل‌ها در کنار زیبایی‌های بیشتر، به امکانات فنی و فناوری‌های جدیدتری نیز مجهز هستند و گاهی اوقات تغییرات زیادی نسبت به مدل‌های سال قبل خود داشته‌اند.

به گزارش خودروتک، بزرگان صنعت خودروسازی در هر سال مدل‌های جدیدی را از بهترین محصولات خود عرضه می‌کنند، این مدل‌ها در کنار زیبایی‌های بیشتر، به امکانات فنی و فناوری‌های جدیدتری نیز مجهز هستند و گاهی اوقات تغییرات زیادی نسبت به مدل‌های سال قبل خود داشته‌اند.

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

در این بین بازار خودور نیز همانند سایر بازارها رقابت زیادی دارد و هر سال محصولات زیادی عرضه می‌شوند، این امر باعث می‌شود تا خریداران در خرید یک خودروی جدید سر دوراهی قرار بگیرند و چاره‌ای نداشته باشند به غیر از اینکه امکانات خودروهای مورد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنند.

از طرف دیگر تجربه بازار نشان داده که سدان‌های متوسط طرفداران بسیار زیادی در جهان و ایران دارند و از آنجایی که دو خودروی تویوتا کمری و هیوندای سوناتا از آن دسته خودروهای پرطرفدار در ایران به‌حساب می‌آیند در ادامه قصد داریم مدل ۲۰۱۹ این خودروهای محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از این خودروها گزینه بهتری برای خرید به‌حساب می‌آید.

ارزش

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

با توجه به اینکه امکانات جدیدی به هر دو مدل خودرو می‌توان اضافه کرد و این امکانات باعث افزایش یا کاهش قیمت آنها می‌شود عملاً مقایسه دقیقی میان قیمت این دو خودرو نمی‌توان انجام داد، از طرف دیگر تجربه نشان داده است نوسان بازار نیز همیشه در بالا و پایین شدن قیمت خودروها تأثیر دارد که این امر نیز ارزش‌گذاری دقیق مدل‌های ۲۰۱۹ تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را مشکل می‌کند. اما اگر این نوسان‌ها را در نظر داشته باشیم باز هم می‌توان گفت امکانات هوشمند مدل پایه تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹ نسبت به هیوندای سوناتا بیشتر است.

ناگفته نماند که سوناتا مدل ۲۰۱۹ نیز به لحاظ امکانات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با این حساب می‌توان به‌لحاظ هزینه‌ای که مشتری برای خرید تویوتا کمری ۲۰۱۹ یا سوناتا ۲۰۱۹ خرج می‌کند، سوناتا را خودروی خوش‌قیمت‌تری دانست اما همان‌گونه که گفتیم این امر باز هم با نوسان بازار و همچنین تغییر امکانات خودرو متفاوت خواهد بود.


امنیت خودرو

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

جالب است بدانید تویوتا کمری ۲۰۱۹ توانسته است از تمامی آزمایش‌های تصادفی که توسط سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ملی آمریکا برگزار می‌شود سربلند بیرون بیاید و ۵ ستاره را از سقف ۵ ستاره دریافت کند. در نتیجه می‌توان گفت تویوتا کمری ۲۰۱۹ یکی از امن‌ترین خودروهایی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید. اگر باز هم نگران امنیت این خودرو هستید برای شما باید بگوییم که مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) نیز بالاترین امتیاز را به امنیت کمری ۲۰۱۹ داده است تا با خیال راحت سوار این خودرو شوید و با عزیزانتان به مسافرت و گشت و گذار بپردازید.

خوشبختانه در زمینه امنیت هیوندای سوناتا مدل ۲۰۱۹ نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به این خودرو بالاترین امتیاز امنیتی را اختصاص داده است. سوناتا ۲۰۱۹ در قسمت جلو و کناره‌ها توانسته است ۵ ستاره امنیتی را بدست آورد، این خودرو در آزمایش تصادف و غلتیدن خودرو نیز ۵ امتیاز کامل را کسب کرده است.

تمامی خودروهای تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹ به جدیدترین دستاوردهای ایمنی مجهز هستند اما این قسمتی از این قابلیت‌ها در مدل‌های پایه سوناتا ۲۰۱۹ به‌صورت انتخابی از جانب مشتری قابل اضافه شدن است و برای بهره‌گیری از تمامی امکانات امنیتی این خودرو باید حتماً مدل‌های رده بالای سوناتا ۲۰۱۹ را خریداری کنید.

ترمز خودکار اضطراری در صورت تشخیص عابر پیاده در مسیر، کروز کنترل انطباقی، نور سو بالای خودکار و سیستم حفظ خودرو در مسیر را می‌توان از ویژگی‌های امنیتی مدل‌های پایه تویوتا کمری ۲۰۱۹ دانست. ناگفته نماند هر دو خودرو به دوربین پشت مجهز هستند و تمامی مدل‌های سوناتا از سیستم هشدار ترافیک در پشت خودرو بهره می‌برد.

به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان تشخیص داد که مدل‌های پایه تویوتا کمری ۲۰۱۹ امکانات امنیتی بیشتری دارند و کفه ترازوی امنیت در این مقایسه به سمت کمری تمایل پیدا می‌کند.


امکانات داخلی

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده تویوتا کمری ۲۰۱۹

انصافاً باید اعتراف کرد تویوتا و هیوندای به لحاظ امکانات داخلی برای راحتی سرنشین و راننده چیزی کم نگذاشته‌اند و هر دو خودرو کمری و سوناتا مدل ۲۰۱۹ بسیار راحت هستند و سواری خوبی را به ارمغان می‌آورند. در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که کمری و سوناتا در گروه سدان‌های متوسط قرار دارند و در نتیجه کابین این خودروها ممکن است به‌اندازه‌ کافی جادار باشد اما باز هم سرنشین یا راننده‌هایی که قد خیلی بلندی دارند بدون شک در داخل این خودروها به اندازه سرنشینانی که قد کوتاه‌تری دارند احساس راحتی نخواهد کرد.

در این بین باید اعتراف کرد به‌مقدار کمی فضای بیشتری را در کابین سوناتا نسبت به کمری شاهد هستیم اما از طرف دیگر تجهیزات داخلی کمری بیشتر به چشم می‌خورد و ظاهراً از مواد بهتری ساخته شده‌اند. صندلی‌های کمری مدل ۲۰۱۹ نیز نسبت به سوناتا ۲۰۱۹ دوخت بهتری دارد و سرنشین و راننده احساس کاملاً راحتی را در سواری با این خودرو تجربه خواهند کرد.

تجهیزات جلوی خودرو در کمری به گونه‌ای تعبیه شده تا راننده به تمامی این تجهیزات را راحتی کامل دسترسی داشته باشد، اگر خاطر شما باشد در کمری ۲۰۱۸ چنین طراحی وجود نداشت و کاملاً مشخص است که تویوتا در کمری ۲۰۱۹ توجه ویژه‌ای به راحتی سرنشین و راننده اعمال داشته است.

در نهایت باید به این نکته نیز اشاره کرد که صندلی‌های کمری ارتفاع کمتری دارند و همین امر باعث می‌شود سرنشین‌ها در حین سوار و پیاده شدن این خودرو دچار مشکل شوند. اما هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود راحتی کمری ۲۰۱۹ را به سوناتا ۲۰۱۹ ترجیح دهید و اگر یک بار سوار هر دو خودرو شوید کاملاً متوجه خواهید شد که کمری ۲۰۱۹ راحتی بیشتری را فراهم کرده است.


فناوری‌های داخل خودرو

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

دنیا، دنیای فناوری اطلاعات است و دستاوردهای جدید تکنولوژی را در هر زمینه‌ای از زندگی شاهد هستیم، خودروها نیز از فناوری‌های روز بی‌بهره نمانده‌اند و این روزها سلاطین خودروسازی اهمیت زیادی به تکنولوژی‌های داخل خودرو می‌دهند. در نتیجه انصافاً باید اعتراف کرد قضاوت میان فناوری‌های داخل هیوندای سوناتا ۲۰۱۹ و کمری ۲۰۱۹ کار سخت و دشواری است، چرا که هر دو خودرو تا دندان به فناوری‌های روز دنیا مسلح شده‌اند.

اما باز هم از این لحاظ فرق‌هایی میان هیوندای سوناتا و تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹ وجود دارد، برای نمونه می‌توان به پشتیانی سوناتا از اندروید آتو و اپل‌کار‌پلی در تمامی مدل‌ها اشاره کرد که تویوتا کمری تنها از اپل‌کارپلی پشتیبانی می‌کند و در این زمینه کاربران اندرویدی را ناامید کرده است.

در مدل‌های پایه این دو سدان شیک و جذاب شاهد حضور صفحه‌نمایش لمسی ۷ اینچی برای تعامل با سیستم اینفوتینمنت خودرو هستیم، مدل‌های بالاتر این خودروها نیز از صفحه‌نمایش ۸ اینچی بهره می‌گیرند.

تویوتا برای کمری ۲۰۱۹ از جدیدترین نسخه Entune که نقش سیستم اینفوتینمنت این خودرو را بازی می‌کند بهره گرفته و این سیستم در تمامی مدل‌های کمری ۲۰۱۹ از طریق بلوتوث قابل دسترسی است. قابلیت پشیبانی این سیستم از دستورات صوتی گوگل و همچنین قابلیت Siri Eyes Free را نیز می‌توان از ویژگی‌های دیگر کمری ۲۰۱۹ در زمینه فناوری‌های جدید نام برد. به لطف این سیستم راننده به‌راحتی می‌تواند گوشی هوشمند خود را به خودرو متصل کرده و به امکانات ویژه‌ای برای مسیریابی در خیابان‌ها دسترسی پیدا کند.

ازطرف دیگر در سوناتا ۲۰۱۹، هیوندای از سیستم Blue Link بهره گرفته است، این سیستم در مدل‌های بالاتر سوناتا قابلیت مسیریابی را نیز دراختیار راننده قرار می‌دهد و امکان شارژ وایرلس گوشی را در سوناتا و کمری شاهد هستیم.

با این حساب می‌توان گفت هیوندای وسواس بیشتری برای تکنولوژی‌های داخل سوناتا ۲۰۱۹ به‌خرج داده و به همین دلیل این خودرو را به کمری ۲۰۱۹ ترجیح می‌دهیم.


فضای صندوق عقب

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

از سدان‌های متوسط با توجه به طراحی که دارند نمی‌توان انتظار زیادی برای فضای صندوق عقب داشت اما باز هم انصافاً هیوندای و تویوتا برای این خودروهای جدید خود طراحی خوبی را جهت فضای صندوق عقب اعمال کرده‌اند.

صندوق عقب سوناتا دقیقاً 0.461 متر مکعب فضا دارد در حالی که صندوق عقب بیشتر مدل‌های کمری ۲۰۱۹ دقیقاً 0.427 فضا را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در نتیجه با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت سوناتا صندوق عقب بزرگ‌تری دارد.

به این نکته نیز باید اشاره کنیم که صندلی‌های عقب هر دو خودرو به جلو خم می‌شوند تا از این طریق راننده قرای بیشتری را برای قرار دادن تجهیزات در صندوق عقب در اختیار داشته باشد.


مصرف سوخت

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

توجه ویژه خودروسازان به کاهش مصرف سوخت باعث شده تا خودروهای تراز اولی را شاهد باشیم که سال به سال مصرف سوخت آنها کاهش پیدا می‌کند، مصرف سوخت مدل‌های قدرتمند‌تر کمری و سوناتا ۲۰۱۹ تقریباً با یکدیگر برابر است اما این قضیه‌ برای مدل‌های پایه این خودروها تفاوت دارد و تویوتا کمری ۲۰۱۹ مصرف سوخت کمتری را نسبت به مدل‌های پایه سوناتا ۲۰۱۹ دارد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تویوتا برای کمری ۲۰۱۹ پیشرانه V6 را به خدمت گرفته است و هیوندای از پیشرانه توربوشارژ با چهار سیلندر در سوناتا ۲۰۱۹ استفاده می‌کند. از طرف دیگر هر دو خودروی سوناتا و کمری در مدل‌های هیبریدی نیز عرضه می‌شوند که طبیعتاً این خودروها مصرف سوخت کمتری دارند.


قدرت موتور

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

تویوتا پیشرانه قوی‌تری را برای کمری به خدمت گرفته و موتور این خودرو نیروی بیشتری را نسبت به چیزی که در هیوندای سوناتا شاهد هستیم تولید می‌کند. پیشرانه نسخه‌‌های پایه تویوتا کمری چهار سیلندر است و ۲.۵ لیتر ظرفیت دارد، این پیشرانه ۲۰۳ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و این نیرو از طریق جعبه گیربکس خودرو با هشت دنده خودکار به چرخ‌های جلو تویوتا کمری منتقل می‌شود.

از طرف دیگر پیشرانه هیوندای سوناتا ۲.۴ لیتری است و ۱۸۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. لازم به ذکر است این خودرو با پیشرانه‌ کم‌مصرف‌تری نیز که ظرفیت ۱.۶ لیتر دارد عرضه می‌شود.

اگر به بحث‌های فنی خودرو علاقه‌ داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید کمری یکی از معدود سدان‌های متوسطی است که همچنان مدلی با پیشرانه قدرمند V6 نیز دارد، این مدل از کمری ۳۰۱ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند در حالی که قوی‌ترین پیشرانه‌ای که در مدل‌های بالای سوناتا ۲۰۱۹ شاهد هستیم تنها ۲.۰ لیتر ظرفیت دارد و از نوع توربوشارژ با چهار سیلندر است، این پیشرانه ۲۴۵ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌‌دهد.

به این ترتیب کاملاً مشخص است که مدل‌های تویوتا کمری ۲۰۱۹ به لحاظ موتور از مدل‌های ۲۰۱۹ سوناتا قوی‌تر هستند.


هندلینگ خودرو

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

اگر یک خودرو طراحی زیبایی داشته باشد و به موتور بسیار قدرتمندی هم مجهز شود اما هندلینگ خوبی نداشته باشد نمی‌توان روی این خودرو حساب باز کرد، خوشبختانه تویوتا کمری و هیوندای سوناتا به‌عنوان خودروهایی شناخته می‌شوند که هندلینگ خوبی دارند.

اما تویوتا مهندسین تویوتا بهینه‌سازی‌های زیادی را برای هندلینگ بهتر تویوتا کمری ۲۰۱۹ اعمال کرده‌اند و در نتیجه این خودرو در مسیرهای پرپیچ و خم به راحتی قابل کنترل است.

تویوتا برای اینکه توجه خود به امر هندلینگ خودرو را به علاقه‌مندان کمری ثابت کند، در مدل‌های کمری SE و همچنین XSE تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفته تا این خودروها هندلینگ بسیار بهینه‌ شده‌ای داشته باشند.

این موارد باعث نمی‌شود فکر کنید هیوندای برای هندلینگ مدل جدید سوناتا فکری بر نداشته است، جالب است بدانید هندلینگ سوناتا ۲۰۱۹ نیز شاهد بهینه‌سازی‌هایی بوده است اما این خودرو راحتی و چالاکی کمری ۲۰۱۹ را ندارد. به این نکته نیز اشاره کنیم که هر دو خودرو با سیستم انتقال نیرو به چرخ‌های جلو عرضه می‌شوند و هیچ کدام از مدل‌های کمری یا سوناتا از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ بهره نمی‌گیرد.


دوام و عملکرد خودرو

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

برنده: تویوتا کمری ۲۰۱۹

در حال حاضر این دو خودرو به لحاظ دوام هنوز جواب پس نداده‌اند اما با توجه به اینکه مدل ۲۰۱۸ سوناتا و کمری به ترتیب امتیاز ۳.۵ و ۴.۵ را برای دوام خودرو کسب کرده بودند می‌توان چنین انتظاری را برای مدل ۲۰۱۹ این خودروها نیز داشت.

در حال حاضر سوناتا در بازارهای جهانی یکی از بهترین وارانتی‌ها را دارد و خریداران سوناتا ۵ سال خدمات پایه و ۱۰ سال خدمات برای قطعات انتقال نیروی این خودرو را دریافت می‌کنند. از طرف دیگر کمری نیز دربازارهای جهانی ۳ سال وارانتی پایه دارد و قطعات انتقال نیروی این خودرو ۵ سال وارانتی می‌شوند.

با توجه به اینکه وارانتی خودروها در کشورهای مختلف متفاوت است نمی‌توان از روی میزان وارانتی سوناتا و کمری ۲۰۱۹ در خصوص کیفیت و دوام این خودروها اظهار نظر داشت اما باز هم همان‌گونه که اشاره کردیم تجربه نشان داده است خودروهای تویوتا کمری، یکی از بادوام‌ترین خودروهای این برند هستند.


برنده‌ نهایی

مقایسه‌ای میان برترین‌ها، تویوتا کمری ۲۰۱۹ بهتر است یا هیوندای سوناتا ۲۰۱۹

تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹

اگر مقایسه‌ای که در بالا انجام دادیم را خط به خط خوانده باشید به احتمال زیاد به این نتیجه رسیده‌اید که هر دو خودروی کمری و سوناتا ۲۰۱۹، خودروهای تراز اولی هستند و بی‌دلیل نیست که تقاضای بازار برای این خودروها همیشه رو به افزایش بوده است. اما باز هم اگر مته به خشخاش بگذاریم و بخواهیم بین این دو برنده‌ای را اعلام کنیم، بدون شک این تویوتا کمری مدل ۲۰۱۹ است که یک سر و گردن بالاتر از سوناتا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

کمری پیشرانه قدرمند‌تری دارد و مصرف این خودرو نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است، از طرف دیگر رانندگی دلنشینی دارد و تجهیزات داخل این خودرو نیز بسیار با کیفیت و شیک طراحی شده است. در کنار این موارد از امکانات هوشمند و ویژگی‌هایی که تجربه رانندگی را دلپذیر‌تر می‌کنند نیز در کمری ۲۰۱۹ نمی‌توان گذشت.

در پایان باید به این مورد هم اشاره کنیم که مطمئن هستیم شما هم به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان برندهای خودرساز آسیایی نظرهای خوبی در خصوص سوناتا و کمری ۲۰۱۹ دارید، با این حساب پیشنهاد می‌کنیم در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان بررسی‌های مفید خود از این دو خودروی شیک و جذاب قرار دهید و برای ما از برتری‌ها و معایب این خودروها بگویید.


منبع: برترین ها

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها