کد خبر : 9151

حقایقی تلفخ درباره بیسو که به شما گفته نمی شود

حقایقی تلفخ درباره بیسو که به شما گفته نمی شود

این روزها بیلبوردهای بیسو را در تمام نقاط شهر می‌توان دید. خودروساز چینی نوپایی که تنها دو سال از تاسیس آن می‌گذرد. بیسو در واقع نتیجه سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه خودروسازی بایک و گروه موتورسیکلت‌سازی یین‌ژیانگ است و می‌توان آن را برادرخوانده برند هوآنسو دانست. خودروسازی که در جنوب غربی چین و در شهر چونگ‌چینگ واقع شده است.

به گزارش خودروتک، هدف از ایجاد برند هوآنسو ساخت خودروهای ارزان قیمت است و هدف اصلی آن ساکنان شهرهای لایه سوم چین است. BISU AUTO نیز با همین فلسفه ایجاد شده و تنها تفاوت آن این است که هدف سرمایه‌گذاران این برند جذب مشتریان جوان‌تر است. همین موضوع به خوبی گویای این است که مطرح کردن بیسو به عنوان برند لوکس گروه بایک یک دروغ بزرگ درباره این خودروساز کوچک است.

حقایقی درباره بیسو که به شما نمی‌گویند

حقیقت دیگری که درباره بیسو بیان نمی‌شود، میزان مقبولیت محصولات این خودروساز است. در نخستین ماه عرضه محصولات بیسو در چین، استقبال از آن چندان بد نبود. در آخرین ماه از سال 2016 یعنی زمانی که بیسو فعالیت خود را به صورت رسم آغاز کرد، میزان فروش این شرکت 2917 دستگاه بوده است، یعنی تنها 0.01 درصد از کل خودروهایی که سال 2016 در چین فروخته شد. این میزان در سال 2017 روندی صعودی به خود گرفته و در مدت مشابه در سال 2017 این میزان به 6208 دستگاه رسید.

با این حال فروش کل سال 2017 بیسو کم‌تر از 50 هزار دستگاه (47245 دستگاه) بوده است. این میزان فروش سهم بیسو از بازار چین در سال 2017 به 0.19 درصد می‌رسد. اما نکته جالب توجه این جا است که جهت این نمودار صعودی در سال 2018 به کلی تغییر می‌کند. فروش کل محصولات بیسو در آخرین ماه 2018 تنها 1399 دستگاه بوده است. این یعنی کم‌تر از نصف نخستین ماه ورود این خودروساز به بازار چین. این در حالی است که روند کلی فروش بیسو نیز در سال 2018 کاهش داشته است. در این سال بیسو تنها 26448 دستگاه فروش داشته است که در مقایسه با سال قبل، با افت قابل توجه 44 درصدی مواجه بوده و تنها 0.11 درصد از سهم بازار اتومبیل چین را به خود اختصاص داده است. بازاری که در سال 2018 بیش از 23 میلیون دستگاه خودرو در آن فروخته شده است.

AutomobileFa BISUAUTO Sales 2018

در شرایطی که بازار چین نیز بیسو را پس زده است، مدیران سیف خودرو قصد دارند ماهانه 500 دستگاه بیسو در ایران بفروشند. این یعنی تبدیل بازار ایران به آزمایشگاهی برای آزمون و خطای خودروسازی که تنها دو سال از تاسیس آن می‌گذرد و در سرزمین مادری نیز مشتری چندانی ندارد.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها