کد خبر : 82713

تارا 1402 این مشخصات را دارد

تارا 1402 این مشخصات را دارد

ایران خودرو 2 خودرو تارا سال دنده ای و اتوماتیک را که بناست تا در سال 1402 روانه بازار شوند را برای معرفی در معرض دید خبرنگاران قرار داد که در این مطلب به معرفی تارا سال اتوماتیک که می توان آن را به عنوان لوکس ترین محصول تولیدی با برند ایران خودرو نامید می پردازیم.

به گزارش خودروتک ، ایران خودرو  این روزها  تولید تارا جدید را با تیپ V3 و V4 به نام تارای سال را آغاز کرده است. تیپ V3 مربوط به نوع  دنده ای فول و تیپ V4۴ بناست  تا نسخه فول آپشن اتوماتیک تارا باشد.

به گزارش عصر ایران شرکت ایران خودرو  2 خودرو تارا سال دنده ای و اتوماتیک را  که بناست تا در سال 1402 روانه بازار شوند را برای معرفی در معرض دید خبرنگاران قرار داد که در این مطلب به معرفی تارا سال اتوماتیک که می توان آن را به عنوان لوکس ترین محصول تولیدی با برند ایران خودرو نامید می پردازیم.

 

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

تفاوت تارا سال اتوماتیک با نسخه قبل

 از جمله تغییرات در تارا سال اتوماتیک اضافه شدن درب صندوق عقب با قابلیت باز شدن با حرکت پا یا Kick Sensor، گرمکن صندلی های جلو، دوربین دنده عقب با خطوط راهنمای داینامیک، چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ داخل محفظه داشبورد و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو است.

تارا سال همچنین دارای آینه الکتروکرومیک بوده و دستگیره سقفی تاشو برای سرنشین جلو سمت راست که در نسخه های فعلی تارا وجود ندارد به این مدل اضافه شده است. ایران خودرو تصمیم گرفته که در تارا سال کلیدهای شیشه بالابر را از کنسول میانی به رودری ها منتقل کند. به موجب همین دیزاین کنسول وسط تغییر کرده و یک موبایل باکس در این قسمت اضافه شده و طراحی رودری ها نیز مقداری تغییر کرده است.

گرافیک چراغ های عقب خودرو یکی از مواردی بود که به ان انتقاد می شد که در نمونه سال این چراغ ها تغییر کرده

 

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

تارا سال اتوماتیک نمد سقف متفاوتی نسبت به تارا اتوماتیک معمولی داشته و طراحی کنسول سقفی و کلیدهای کنترلی سانروف آن هم تغییر کرده و یک جاعینکی نیز به آن اضافه شده است.

علاوه بر اضافه شدن زیر آرنجی جلو پشتی صندلی ردیف عقبدر تارا سال هم تغییر کرده و یک تکیه گاه آرنج با دو جالیوانی به صورت تاشو به این خودرو اضافه کرده است.

گرافیک چراغ های عقب خودرو یکی از مواردی بود که به ان انتقاد می شد که در نمونه سال این چراغ ها تغییر کرده و لذا در نمای عقب شاهد طراحی معقول تری نسبت به تیپ قبلی هستیم.

اضافه شدن گرمکن صندلی به همراه تغییر پارچه صندلی ها و اضافه شدن زیر آرنجی جلو و عقب

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

در بین چندین نسخه تارا سال اتوماتیک که در ایران خودرو مشاهده کردیم، یک عدد به رینگ با دیزاین متفاوتی مجهز بود که البته هنوز مشخص نیست با کدام طرح رینگ به بازار عرضه می شود. ولی این احتمال که با هر دو طرح رینگ به دست مشتریان برسد وجود دارد.

تارا سال اتوماتیک در مجموع دارای امکاناتی شامل چهار کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ایزوفیکس، فرمان برقی دارای کلیدهای کنترلی، شیشه بالابرهای برقی، آیینه‌های جانبی برقی، سیستم تهویه دستی با تنظیم دریچه‌ها به صورت الکترونیکی، دوربین دنده عقب داینامیک، آیینه میانی الکتروکرومیک، نمایشگر مالتی مدیای 7 اینچی با ورودی USB، بلوتوث و قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، آیینه‌های جانبی تاشو برقی، سانروف برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت برقی، صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم در دو جهت به صورت برقی و دو جهت دستی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، چراغ خوشامدگویی و سنسور پا برای باز شدن صندوق عقب است.

انتقال کلید های بالا بر شیشه ها از کنسول میانی به درهای باعث شده تا مکانی برای قرار گرفتن گوشی موبایل فراهم شود

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

معرفی تارا سال توسط ایران خودرو (+فیلم و جزئیات)

تارا سال اتوماتیک به پیشرانه TU5P یا همان TU5 پلاس مجهز است. این پیشرانه یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 16 سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و پمپ روغن با فشار متغیر بوده که قادر به تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط گیربکس اتوماتیک شش سرعته با مد رانندگی برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها