کد خبر : 82410

تصاویر خودروی جدید سایپا منتشر شد

تصاویر خودروی جدید سایپا منتشر شد

مدیرعامل سایپا با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از همشهری آنلاین، محمدعلی تیموری در نشست «رفع موانع و بررسی راه های توسعه صادرات صنعت خودرو و قطعه سازی به روسیه» با بیان اینکه بازار این کشور برای ما بسیار مهم است، افزود: یکی از اشتراکات خودروسازی دو کشور، تولید خودروی ال۹۰ است که این پروژه هم در ایران و هم روسیه قابل احیا است.

وی گفت: امروز زنجیره تامین قطعه سازی که زمانی در پروژه ال۹۰ فعال بود، قراردادش با پروژه پی۹۰ نهایی شده است.

مدیرعامل سایپا افزود: مشکل تولید ال۹۰ در ایران قوای محرکه آن بود که استاندارد یورو۴ داشت و امروز به یورو۵ ارتقا یافته است که می تواند برای بازار روسیه نیز بسیار مناسب باشد و مقرر است در مدرن ترین خط موتورسازی کشور که مشترک بین سایپا و شرکت رنو بود، تولید شود.

وی با اشاره به تولید ۵۰ دستگاه پی ۹۰، از رونمایی از نخستین نمونه این خودرو در دهه فجر امسال در شرکت پارس خودرو خبر داد و خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و تولید آن را در سال آینده به روزانه ۱۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

مدیرعامل سایپا گفت: اکنون قراردادهای تریم داخلی، تریم بیرونی، موتورسازی، اکسل و گیربکس این پروژه با زنجیره تامین داخلی منعقد شده است.

وی ادامه داد: اکنون محصولات کوئیک و ساینا روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا تولید می شود و خرداد، تیر و شهریورماه ۱۴۰۲ به ترتیب خودروهای اطلس، سهند و وانت جدید سایپا که روی این پلتفرم توسعه یافته اند، وارد بازار خواهند شد، اما پس از آن دیگر برنامه توسعه ای روی این پلتفرم نخواهیم داشت.

تیموری گفت: پلتفرمی که جایگزین پلتفرم ایکس ۲۰۰ می شود، پی ۹۰ خواهد بود که استاندارد سه ستاره اروپا و استانداردهای ۸۵ گانه کشورمان را پاس خواهد کرد.

تصاویر خودروی جدید سایپا را ببینید | زمان رونمایی مشخص شد

تصاویر خودروی جدید سایپا را ببینید | زمان رونمایی مشخص شد

 

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها