کد خبر : 82347

فونیکس FX | مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

فونیکس FX | مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت

فونیکس FX یکی از محصولات جدید مدیران‌خودرو است که به زودی روانه بازار ایران می‌شود. اما این خودرو با چه قیمتی به بازار می‌آید؟ مشخصات فنی این محصول جدید چیست؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، فونیکس FX جدیدترین کراس‌اور شرکت مدیران‌خودرو است که ماه گذشته از آن رونمایی شد. طی مراسم رونمایی، مدیران این شرکت اعلام کردند که این خودرو قرار است در دو نسخه متفاوت به بازار عرضه شود.

اولین نسخه، که در واقع ارزان‌ترین تیپ FX نیز خواهد بود، تیپ اکسلنت نام دارد که مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو با گیربکس CVT است. این تیپ، در دی‌ماه 1401 و با قیمتی معادل یک میلیارد و 280 میلیون تومان به بازار رسید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که عرضه این مدل از فونیکس تنها به 700 دستگاه محدود می‌شود و تولید انبوه این خودرو مربوط به نسخه دوم آن است.

 

نسخه دوم، یا همان تیپ پریمیوم، خودرو به موتور 1.6 لیتری مجهز شده است. از طرفی دیگر، سیستم تعلیق آن در محور عقب، از نوع «مولتی لینک» است. درحالی که تیپ اکسلنت، از تعلیق یکپارچه بهره می‌برد.

فروش فونیکس FX پریمیوم نیز در اواسط زمستان 1401 و با قیمتی در حدود یک میلیارد و 380 میلیون تومان آغاز می‌شود.

 

بررسی مشخصات فنی فونیکس FX

این کراس اوور در نسخه پرمیوم به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو TGDI مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد.

قدرت از پیشرانه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می‌شود و سیستم تعلیق در عقب از نوع مولتی لینک یا چند اتصاله است.

 

فونیکس FX یکی از پرآپشن‌های مدیران‌خودرو محسوب می‌شود و در این خودرو امکانات کامل و خوبی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سیستم رانندگی بین خطوط، رانندگی نیمه خودران، کروز کنترل آداپتیو، چراغ های تمام LED، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد وجود دارد.

 

همچنین در این میان، آپشن‌هایی نظیر فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی مرکزی، دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر وایرلس گوشی همراه، سیستم صوتی با برند سونی، سانروف، در صندوق برقی، نورپردازی کابین، استارت دکمه ای، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری و… در خودرو فونیکس FX مشاهده می‌شود. البته امکانات در هر دو تیپ پرمیوم و اکسلنت یکسان است و این دو تیپ در مشخصات فنی با هم فرق دارند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها