کد خبر : 82061

کایی شوجت | رمزگشایی از شاسی بلند جدید ایران خودرو (قیمت و مشخصات فنی)

کایی شوجت | رمزگشایی از شاسی بلند جدید ایران خودرو (قیمت و مشخصات فنی)

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل اعلام کرد این گروه خودروسازی قصد دارد طی همکاری با یک برند خارجی، یک شاسی بلند جدید را مونتاژ و به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا با توجه به این‌که اخیرا در این شرکت شاسی بلند چینی کایی شوجت رویت شده، به نظر می‌رسد این خودرو همان محصولی است که مدیرعامل ایران خودرو از عرضه آن خبر داده بود.

به گزارش خودروتک ، برند چینی کایی در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی از محصول جدید خود با نام شوجت پرده برداشت که در بازار چین با نام ژوانجی به‌فروش می‌رسد.

این شاسی بلند که بر اساس چری تیگو ایکس ۵ (ام وی ام ایکس ۵۵) توسعه پیدا کرده، در ابتدای سال ۲۰۲۱ یک فیس لیفت را تجربه کرد و با پسوند پرو روانه بازار شد. این خودرو در نسخه فیس لیفت جذاب‌تر شده و ایران خودرو نیز همین نسخه را برای بازار ایران در نظر گرفته است.

بخش طراحی بیرونی

هرچند کایی شوجت بر اساس ام وی ام ایکس ۵۵ توسعه پیدا کرده، اما طراحان بخش دماغه را به‌شکل کامل بازطراحی کردند و به‌همین دلیل شاهد نمای جلوی کاملا متفاوتی هستیم.

در این بخش طراحان از جلوپنجره‌ای دو قسمتی استفاده کردند که در بخش بالا باریک بوده و در بخش پایین بزرگ‌تر و شش‌ضلعی است. در دو طرف قسمت بالایی نیز چراغ‌های باریکی به‌چشم می‌خورند. در مجموع، نمای جلوی کایی شوجت نسبت به ام وی ام ایکس ۵۵ جذاب‌تر است.

 

شاسی بلند جدید ایران‌خودرو هم چینی از آب درآمد؟ / عکس

طراحان برای نمای عقب تغییرات کمتری را در نظر گرفتند و فرم چراغ‌ها به ام وی ام ایکس 55 شباهت زیادی دارند. البته طراحان این چراغ‌ها را در کایی شوجت به‌یکدیگر متصل کردند. تغییراتی در محل نصب پلاک، مه‌شکن‌ها و سپرها نیز به‌چشم می‌خورد.

همچنین ستون C مشکی‌رنگ در کنار پنجره‌های جانبی که باعث ایجاد طرح سقف شناور شده، از معدود تفاوت‌های نمای جانبی این خودرو با ام وی ام ایکس 55 محسوب می‌شوند.

 

مشخصات فنی

کایی شوجت همانند ام وی ام ایکس ۵۵ با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو و تنفس طبیعی در بازار چین به فروش می‌رسد. مدل تنفس طبیعی این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتن‌متر را تولید کند، نسخه توربو نیز قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید می‌رساند که مدیران خودرو نیز ام وی ام ایکس ۵۵ پرو را با همین پیشرانه توربو به بازار ایران عرضه کرده است.

قدرت تولید شده از این پیشرانه‌ها توسط گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. به‌نظر می‌رسد ایران خودرو نیز کایی شوجت را با موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران عرضه خواهد کرد.

 

قیمت کایی شوجت

کایی شوجت در بازار چین با قیمتی مشابه ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند مدل پایه این خودرو را با قیمت ۱۰ هزار و ۶۰۰ دلار و بالاترین مدل آن را با قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ دلار خریداری کنند. با توجه به این‌که مدیران خودرو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو را با قیمت بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رساند، قیمت این خودرو نیز احتمالا در همین سطح خواهد بود.

گجت نیوز

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها