کد خبر : 81877

قیمت سایپا 151/ تفاوت قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

قیمت سایپا 151/ تفاوت قیمت کارخانه و بازار چقدر است؟

طرح پیش‌فروش خودروسازی سایپا پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود. در این طرح فروش، سایپا 151 هم عرضه می‌شود. تفاوت قیمتی بین کارخانه و بازار این خودرو چقدر است؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت‌نیوز، جدیدترین طرح فروش سایپا، طرح پیش‌فروش ویژه مادران است که از پنجشنبه ۱۷ آذر آغاز خواهد شد.

در این طرح فروش، چهار خودرو ساینا S اتوماتیک، ساینا S دوگانه‌سوز، شاهین G و سایپا 151 عرضه می‌شود. گفته می‌شود این خودروهای عرضه شده با قیمت نصف بازار به عرضه شده است. زمان تحویل سایپا 151 در این طرح فروش تیر الی مهر سال 1402 اعلام شده است.

تفاوت قیمت کارخانه و بازار سایپا 151

در جدیدترین طرح فروش شرکت خودروسازی این شرکت، مبلغ پیش‌پرداخت سایپا 151 84 میلیون و 900 هزار تومان است. این خودرو در درب کارخانه 160 میلیون تومان قیمت دارد. این درحالی است که این خودرو در بازار آزاد کشور 202 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

این تفاوت قیمت یعنی خریداران سایپا 151 در طرح پیش‌فروش ویژه مادران، حدود 42 ملیون تومان سود کسب می‌کنند.

میزان استقبال بازار از پراید وانت

پس توقف تولید پیکان وانت، جای خالی یک وانت شهری حس می‌شد. به همین دلیل شرکت سایپا تصمیم گرفت، وانت پراید را با نام سایپا ۱۵۱ تولید کند. این اولین بار در کشور ما نیست که از یک مدل خودرو، مدل‌های مختلف و از جمله وانت بار آن نیز تولید می‌شد. اما نمی‌توان گفت که این خودرو مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد یا خیر. چراکه این خودرو به‌عنوان کالایی مصرفی در بازار عرضه می‌شود و خریداران صرفا به دلیل نیاز به سمت خرید این خودرو می‌روند.

البته اکنون به دلیل افزایش قیمت‌ها در بازار و تورم موجود در کشور، سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش پول خود، بدون توجه به مدل و کیفیت خودروها، دست به خرید خودرو می‌زنند.

جدای از بحث سرمایه‌گذاری، به دلیل اختلاف قیمتی که بین بازار و کارخانه وجود دارد، افراد زیادی حاضر به شرکت در لاتاری‌های دولت می‌شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها