کد خبر : 81335

نسخه جدید این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران

نسخه جدید این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران

وزارت صمت نام ۸ خودروی خارجی که وارد کشور خواهند شد را اعلام کرده است. یکی از این خودروها هیوندا اکسنت است.

به گزارش خودروتک به نقل از فردای اقتصاد: هیوندا اکسنت (Hyundai Accent) از ابتدا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای واردات با شرایط محدود مصوب در آیین‌نامه واردات خودرو در نظر گرفته می‌شد.

این خودروی سدان جمع و جور کره‌ای سال‌ها امتحان خود را پس داده است. اکسنت از باسابقه‌ترین محصولات هیوندای است که از سال ۱۹۹۴ میلادی جایگزین مدل معروف اکسل شده و تاکنون پنج نسل از آن تولید شده است.

ارزان‌ترین نسخه اکسنت ۲۰۲۲ حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ دلار قیمت دارد. بدون در نظر گرفتن هزینه‌های واردات، این رقم معادل ۶۰۰ میلیون تومان است.

وبسایت ادموندز درباره این خودرو می‌نویسد: یک سدان کامپکت با قدرت کم نباید اینقدر سرگرم‌کننده باشد که اکسنت هست. هیوندای اکسنت به لطف موتور، گیربکس و سیستم تعلیق مناسب حس یک خودروی اسپرت را می‌دهد. کابین جادار به جبران برخی از کاستی‌های قابل توجه اکسنت (از جمله صندلی‌های بی‌شکل جلو و ضعف آپشن‌های سرگرمی) کمک می‌کند. به طور کلی، اکسنت راحت است، مصرف سوخت مناسب دارد و به طرز خوبی ساده است.

در گذشته «آسان موتور» واردات رسمی این محصول را بر عهده داشت. از تابستان ۹۶ «کرمان موتور» هیوندا اکسنت را در خطوط تولید خود جای داد و نمونه مونتاژی آن را راهی بازار کشورمان کرد. اما پس از تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷ همکاری هیوندا با شرکت‌های ایرانی به تعلیق درآمد و مونتاژ آن هم متوقف شد.

هیوندای اکسنت یک پیشرانه جمع و جور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر دارد. این پیشرانه ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و آن را به وسیله یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک به محور جلو روانه می‌کند. این مشخصات فنی در هیوندای اکسنت با وزن ۱۰۶۰ کیلوگرم، شتاب صفر تا صد ۱۱.۴ ثانیه، حداکثر سرعت ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر را میسر می‌کند.

نباید انتظار عملکرد فنی فوق‌العاده و شتاب‌گیری مهیج را از اکسنت انتظار داشت. اما این خودرو برای آن‌ها و به ویژه خانواده‌های مناسب است که دنبال یک سدان جمع و جور هستند که لذت یک سواری نسبتا نرم و راحت را هم فراهم می‌کند.

 

این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران نمای بیرونی هیوندا اکسنت ۲۰۲۲
این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران فضای داخل کابین هیوندا اکسنت ۲۰۲۲
این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران نمای پشت هیوندا اکسنت
این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران فضای داخلی هیوندایی اکسنت
این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران صفحه نمایش اکسنت مدل Limited
این خودروی کره‌ای پرطرفدار به زودی در ایران هیوندای اکسنت ۲۰۲۲ سفید رنگ

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها