کد خبر : 80348

رنو مگان 2022 | گزینه جدی واردات به ایران؟ + تصاویر

رنو مگان 2022 | گزینه جدی واردات به ایران؟ + تصاویر

در صورت آزادسازی واردات خودرو، رنو مگان ۲۰۲۲ یکی از گزینه‌های احتمالی برای بازار ایران خواهد بود.

به گزارش خودروتک ، خوشبختانه اگر نگاهی به سبد محصولات شرکت فرانسوی رنو بیندازیم خواهیم دید که خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار نیز وجود دارند که مناسب بازار ایران هستند. به احتمال زیاد اولین کشوری که تمایل به ادامه همکاری با خودروسازان ما خواهد داشت، رنو فرانسه است. یکی از جدیدترین محصولات رنو، مگان ۲۰۲۲ است.

اولین باری که رنو مگان وارد بازارهای جهانی شد، سال ۱۹۹۵ میلادی بود. شرکت پارس خودرو تصمیم گرفت نسل دوم این سدان جذاب را بین سال‌های ۸۷ تا ۹۳ روی خط تولید قرار دهد و از آن روز به بعد دو نسل دیگر از مگان رونمایی و عرضه شده‌اند. خوشبختانه فروش خوب رنو مگان نشان داد که مشتریان ایرانی علاقه زیادی به رنو دارند.

همچنین در سال‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶ نسل سوم این خودرو روانه بازار شد. شرکت خودروسازی نگین خودرو موفق شد نسل سوم این هاچ بک کروک را با نام‌گذاری رنو اسکالا وارد بازار کند که متاسفانه نتوانست همچون مدل پیشین موفقیت کسب کند. از اواخر سال ۲۰۱۶ بود که شرکت رنو تصمیم گرفت نسل چهارم رنو مگان را وارد بازار کند و آنچه امروز با نام رنو مگان ۲۰۲۲ می‌شناسیم، حاصل همین نسل است.

 

عکس | رنو با مگان جدید به ایران برمی‌گردد؟

شرکت نگین خودرو پس از شکستی که در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ خورده بود تصمیم گرفت نسل چهارم را در سال ۱۳۹۶ راهی بازار کشورمان کند و حتی نمونه‌های اولیه این خودرو را در نمایشگاه خودروی تهران سال ۹۶ رونمایی کرد؛ اما این رویداد مصادف شد با ممنوعیت واردات خودرو و فراموشی این سدان جذاب و خوش‌ظاهر فرانسوی!

رنو مگان ۲۰۲۲

مگان ۲۰۲۲ قرار است در سه کلاس بدنه سدان، هاچ بک و استیشن عرضه شود و انتظار می‌رود که نسخه سدان این خودرو وارد بازار داخلی ما شود. بنابراین در این مطلب به بررسی نسخه سدان مگان ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم از نظر طراحی یک خودروی مشابه با رنو مگان ۲۰۲۲ مثال بزنیم، بی‌شک رنو تالیسمان برتر از دیگران خواهد بود.

 

البته مولفه‌های یک خودروی اسپرت در مگان بیشتر از تالیسمان است. مولفه‌هایی که باعث می‌شوند رنو مگان ۲۰۲۲ متفاوت‌تر شود، شامل چراغ‌های جلو با دی لایت‌های C شکل، لوگوی بزرگ رنو در مرکز جلوپنجره و چراغ‌های عقبی که تا مرکز در صندوق بار امتداد پیدا کرده‌اند است. همچنین گفته می‌شود این طرح تکراری شده، اما با این حال جذاب و چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

تنها شباهت دقیق بین دو خودروی مگان و تالیسمان به طراحی داشبورد بر می‌گردد، ولی محصول جدید رنو با مانیتور بزرگ عمودی، پشت آمپر دیجیتال و غربیلک فرمان اسپرت تزئین شده است.

مشخصات فنی رنو مگان ۲۰۲۲ چیست؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر خودرویی مشخصات فنی آن است و اغلب مشتریان می‌خواهند بدانند که زیر کاپوت آن چه موتور یا پیشرانه‌ای خوابیده و آیا می‌تواند آنها را راضی کند یا خیر. همچنین یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای خریداران ایرانی، استهلاک خودرو است که بهتر است پایین باشد.

مگان ۲۰۲۲ مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر را تولید کند. این نسخه از مگان مجهز به پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری است و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس CVT یا ضریب متغیر به محور جلو منتقل می‌کند.

عکس | رنو با مگان جدید به ایران برمی‌گردد؟

رنو مگان همچنین مدل دیگری با پیشرانه قوی‌تر ۲.۰ لیتری دارد که قادر است نهایت قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۳ نیوتن‌متر را تولید کند. مصرف سوخت مگان ۱.۶ لیتری ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده، در حالی که نسخه مجهز به موتور دو لیتری می‌تواند در هر صد کیلومتر تنها ۷.۷ لیتر سوخت مصرف کند. شتاب صفر تا صد موتور ۱۶۰۰ سی سی در ۱۳.۲ ثانیه و موتور ۱۹۹۸ لیتری در ۹.۹ ثانیه محقق خواهد شد.

گفتیم که سال‌ها پیش پارس خودرو نسل دوم مگان را در ایران مونتاژ و راهی بازار می‌کرد. مگان ۲۰۲۲ دقیقا همان مشخصات فنی را دارد که نسل دوم دارا بود. بنا بر آنچه خواندیم، مگان ۱.۶ لیتری یک خودروی اقتصادی و مقرون به صرفه به حساب می‌آید که می‌تواند نیازهای طیف گسترده‌ای از مشتریان را برطرف کند، در حالی که نسخه ۲ لیتری قادر است با توانمندی‌های نسبتا اسپرتی که دارد، کاربران جوان‌تر را راضی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها