کد خبر : 80079

دوست داران هیوندای توسان این تصاویر را نگاه کنند

دوست داران هیوندای توسان این تصاویر را نگاه کنند

هیوندای توسان مدل 2021 برای عرضه در بازارهای آمریکای لاتین و کارائیب در تست های تصادف و ارزیابی ایمنی مرکز لاتین انکپ صفر ستاره از پنج ستاره ممکن را کسب کرد. خودروهای مورد آزمایش در کارخانه های کره جنوبی و جمهوری چک شرکت هیوندای تولید شده بودند و به دو کیسه هوا مجهز بودند.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران ، هیوندای توسان 2021 در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز 50.23 درصد، در زمینه محافظت از سرنشینان کودک امتیاز 5.34 درصد، در زمینه محافظت از افراد آسیب‌پذیر حاضر در جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران امتیاز 48.40 درصد و در زمینه تجهیزات و ویژگی های ایمنی موجود در خودرو امتیاز 6.98 درصد را کسب کرد.

پس از نتایج ناامیدکننده هیوندای توسان 2021 در تست های تصادف و ایمنی لاتین انکپ، شرکت هیوندای تصمیم گرفت تا تجهیزات پایه مدل 2022 را ارتقا داده و کیسه های هوای جانبی، کیسه های هوای پرده ای، کمربند ایمنی سه نقطه ای، علامت‌گذاری آی-سایز (i-size) که استاندارد جدید اتحادیه اروپا برای صندلی های کودک مورد استفاده در خودرو است، سامانه مهار کودک، هشدار یادآور بستن کمربند ایمنی برای مسافر جلو، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی و سامانه محدودیت سرعت به مدل جدید افزوده شدند.

بر همین اساس، هیوندای مدعی معرفی خودرویی بهتر و ایمن‌تر شد و لاتین انکپ نیز به تازگی آزمایش توسان مدل 2022 را انجام داده است. مشخص شد که ادعای هیوندای درست بوده و مدل جدید توسان موفق شده است تا سه ستاره ایمنی از پنج ستاره ممکن را دریافت کند.

هیوندای توسان 2022 در زمینه محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز 82 درصد، در زمینه محافظت از سرنشینان کودک امتیاز 70 درصد، در زمینه محافظت از افراد آسیب پذیر حاضر در جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران امتیاز 48 درصد و در زمینه تجهیزات ایمنی موجود در خودرو امتیاز 56 درصد را کسب کرده است که بهبود چشمگیر نسبت به مدل 2021 را نشان می دهد.

لاتین انکپ همچنین تجهیزات اختیاری مانند ترمز اضطراری اتوماتیک، سامانه های پشتیبانی از رانندگی بین خطوط و تشخیص لبه جاده را نیز آزمایش کرده که همگی عملکرد خوبی داشته اند، اما از آنجایی که به صورت آپشن ارائه می شوند در امتیاز و کسب ستاره ایمنی نقشی نداشته اند.

نتایج تست تصادف و ایمنی هیوندای توسان 2022 توسط لاتین انکپ نشان می دهد که تجهیزات و ویژگی های به کار رفته در یک خودرو تا چه اندازه می توانند به افزایش ایمنی در تصادفات و حفظ جان افراد کمک کنند.

 

تست تصادف هیوندای توسان 2022

تست تصادف هیوندای توسان 2022

تست تصادف هیوندای توسان 2022

 
 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها