کد خبر : 79076

بررسی چانگان CS35 پلاس | مشخصات فنی، آپشن، قیمت و رقبای احتمالی

بررسی چانگان CS35 پلاس | مشخصات فنی، آپشن، قیمت و رقبای احتمالی

مسئولان شرکت سایپا در مجمع عمومی سهامداران این شرکت از شروع همکاری مجدد با کمپانی چانگان پرده برداشتند و خبر عرضه قریب‌الوقوع دو مدل از محصولات آن را به حاضران دادند. با توجه به حضور نمونه‌های آزمایشی چانگان cs۳۵ پلاس و یونی-تی در کشور، به احتمال بسیار قوی این دو مدل طی ماه‌های آینده توسط سایپا به صورت سی کی دی وارد و مونتاژ خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین - شرکت سایپا طی دهه ۹۰ عرضه چانگان cs35 نسل اول را کلید زد و این کراس اوور کوچک چینی را به بازار ایران اضافه کرد.

طراحی ظاهری مناسب و امکانات قابل قبول به همراه قیمت منطقی از جمله دلایلی بود که باعث شد نسل اول چانگان سی اس ۳۵ در ایران فروش قابل اعتنایی را به ثبت برساند.

اما درنهایت به دلیل شروع تحریم‌ها و وقوع پاره‌ای مشکلات، همکاری چانگان با سایپا در سال ۹۸ به انتهای خود رسید. این شراکت همچنان در حالت تعلیق قرار داشت تا آن که چندی پیش تصاویری از محصولات جدید چانگان شامل مدل‌های یونیتی و CS35 پلاس در کشور مشاهده شد.

 

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

حضور این دو مدل خودرو در ایران گمانه‌زنی‌ها برای شروع مجدد همکاری بین سایپا و چانگان را افزایش داد که درنهایت این شایعات با تایید مسئولان سایپا روبرو شد. با این حساب در ماه‌های آینده دو کراس اوور جدید یونیتی و cs35 پلاس در فهرست تولیدات سایپا حضور خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات چانگان CS35 پلاس بپردازیم. این خودرو نسبت به مدل یونیتی قیمت ارزان‌تری دارد و در صورت عرضه گسترده می‌تواند جایگزین مناسبی برای نسل پیشین خود باشد.

 

معرفی چانگان CS35 پلاس

چانگان cs35 پلاس در واقع نسل دوم مدل cs35 به حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۸ پا به میدان گذاشت. این خودرو تا چند سال بدون تغییر ظاهری خاصی به کار خود ادامه داد تا آنکه نسخه فیس‌لیفت آن در سال ۲۰۲۱ به بازار معرفی شد. نسخه فیس‌لیفت از لحاظ طرح چهره و نمای عقب به کلی دگرگون شد تا مطابقت بیشتری با نیازهای روز و همچنین سطح طراحی رقبا پیدا کند.

 
 

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

بررسی طراحی چانگان سی اس 35 پلاس

 اگر بازار خودرو چین را تا حدودی دنبال کرده باشید، قطعا اطلاع دارید که محصولات کمپانی‌های چینی به ویژه از سال ۲۰۲۰ به این طرف طراحی‌های بسیار جذاب و مدرنی پیدا کرده‌اند، به نحوی که مدل‌های قبلی چندان یارای رقابت با این نسخه‌ها را ندارند. بنابراین شرکت چانگان نیز در یک حرکت حساب شده و عاقلانه نسخه فیس‌لیفت چانگان CS35 پلاس را با چهره کاملا جدید و مطابق استانداردهای روز عرضه کرد تا این خودرو همچنان بتواند فاکتورهای رقابتی خود در برابر حریفان را حفظ کند.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

 

نتیجه کار کاملا جذاب از آب درآمده و اکنون شاهد خودرویی مدرن‌تر از گذشته هستیم. به طور کلی در نسخه فیس‌لیفت بخش‌هایی مثل چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره و طرح سپرها، به کلی تغییر کرده و نمای زیباتری به خود گرفته است.

درون کابین نیز همه چیز تغییر کرده و طبق رسم معمول که این روزها در اکثر خودروها چینی مشاهده می‌کنیم، از نمایشگرهای دوگانه متصل به هم برای سیستم مالتی مدیا و صفحه پشت آمپر استفاده شده است. طراحی کنسول میانی و دریچه‌های تهویه به نوبه خود مدرن به نظر می‌رسد و به طور کلی انسان از دیدن طرح داشبورد و رودری‌ها و سایر قسمت‌های کابین چانگان CS35 پلاس به اندازه کافی لذت می‌برد.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

در مورد کیفیت متریال داخلی هنوز نمی‌توان به طور دقیق اظهارنظر کرد؛ چراکه باید منتظر ماند و دید سایپا چقدر می‌خواهد برای بخش داخلی این خودرو هزینه کند. البته از آنجا که با یک محصول اقتصادی طرف هستیم، بنابراین به احتمال قوی اکثر قسمت‌های داشبورد این خودرو با پلاستیک‌های خشک اما تا حدودی خوش‌کیفیت ساخته خواهد شد.

 فاصله بین محور چرخ های این کراس اوور جمع و جور حدود ۲۶۰۰ میلی‌متر است. این رقم نشانگر وجود فضای کافی اما نه‌چندان زیاد برای سرنشینان به ویژه در ردیف پشت خواهد بود. ظاهرا افراد با قد متوسط در صندلی‌های ردیف عقب این خودرو چندان محدودیت نخواهند داشت اما سرنشینان بلندقد با محدودیت‌هایی از ناحیه زانو مواجه هستند.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

مشخصات فنی چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس مدل ۲۰۲۱ در بازار جهانی با دو نوع پیشرانه عرضه شده است. کمپانی سازنده ابتدا یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۲8 اسب بخار برای این شاسی بلند کوچک در نظر گرفت و سپس موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ را نیز به جمع گزینه‌های تامین‌کننده قوای محرکه‌ی آن اضافه کرد. موتور توربوشارژ می‌تواند حدود ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که قاعدتا انتخاب مهیج‌تری به شمار می‌رود.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

اما نکته اینجاست که سایپا تصمیم دارد جنبه‌های اقتصادی بیشتری را در رابطه با محصول کراس اوور جدید خود رعایت کند و قیمت آن را خیلی بالا نبرد؛ بنابراین آن‌طور که به اطلاع ما رسیده نمونه‌های وارد شده به کشور جهت انجام تست‌های فنی، همگی دارای پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی هستند تا قیمت تمام‌شده خودرو پایین‌تر بیاید و البته هزینه‌ها و حساسیت‌های نگهداری آن نیز برای مشتریان ایرانی به حداقل برسد. چراکه با توجه به سطح کیفی نه‌چندان مناسب بنزین و حتی روغن‌های موجود در کشور برای پیشرانه‌های توربوشارژ، به نظر می‌رسد موتور تنفس طبیعی انتخاب عاقلانه‌تری برای یک کراس اوور اقتصادی داخلی باشد.

لازم به ذکر است که گیربکس نمونه تنفس طبیعی از نوع ۶ سرعته اتوماتیک یا ۵ سرعته دستی است که احتمالا سایپا نمونه اتوماتیک آن را در کشور عرضه خواهد کرد. موتور توربوشارژ چانگان CS35 پلاس نیز جهت به حرکت درآوردن چرخ های جلو از گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک استفاده می‌کنند.

مدل خودرو

چانگان CS35 PLUS 1.6L

چانگان CS35 پلاس 1.4L

پیشرانه

چهار سیلندر تنفس طبیعی

چهار سیلندر توربو

بیشترین قدرت

128 اسب بخار

160 اسب بخار

بیشترین گشتاور

161 نیوتن ‌متر

260 نیوتن‌ متر

جعبه دنده

شش سرعته اتومات

هفت سرعته دوکلاچه اتومات

مصرف سوخت ترکیبی

6.7 لیتر در 100 کیلومتر

6.4 لیتر در صد کیلومتر

شتاب صفر-100

-

-

نهایت سرعت

-

200 کیلومتربرساعت

وزن (KG)

1390

1435

گنجایش صندوق عقب

403 لیتر

403 لیتر

آپشن‌های چانگان CS35 پلاس سایپا

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نوع آپشن‌ های چانگان CS35 پلاس سایپا به دست ما نرسیده است اما از آنجا که این خودرو به عنوان یک محصول نه‌چندان گران‌قیمت پا به میدان خواهد گذاشت، به نظر می‌رسد امکاناتی در حد متوسط برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

 از جمله می‌توان حضور تجهیزاتی مثل: کروز کنترل، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، صفحه آمپر تمام دیجیتال، آینه‌های تاشونده برقی با گرمکن، سانروف برقی، چهار کیسه هوا، دوربین عقب، نویگیشن، حسگرهای پارک جلو و عقب،، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ و...، را برای این خودرو تقریبا قطعی دانست.

مشخصات فنی چانگان CS۳۵ پلاس سایپا + قیمت

قیمت، حریفان و زمان عرضه 

قیمت چانگان cs35 پلاس در بازار چین چیزی حدود ۱۰ تا ۱۶ هزار دلار است. بنابراین با فرض ثبات نسبی شرایط اقتصادی فعلی و نرخ ارز، احتمال می‌رود که قیمت CS35 پلاس سایپا چیزی بیش از ۶۵۰ میلیون تومان باشد. هنوز زمان عرضه قطعی این خودرو به بازار ایران مشخص نشده اما گفته می‌شود که چیزی حدود ۵ تا ۶ ماه زمان نیاز است تا نمونه‌های وارد شده بتوانند کلیه آزمون‌ها را پشت سر بگذارند. بنابراین احتمال می‌دهیم که این خودرو از اواخر سال ۱۴۰۱ یا اوایل سال ۱۴۰۲ به طور رسمی به فهرست محصولات سایپا اضافه شود.

در این صورت باید محصولاتی مثل ام وی ام x33s نیوفیس، لیفان  X70، ام وی ام x22 پرو، تیگارد x35 و هایما s5 را نزدیکترین رقبای چانگان CS35 PLUS در ایران بدانیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها