کد خبر : 78759

تاگا اچ پادرا دیزل | پیکاپ جدید بازار ایران چه مشخصاتی دارد؟

تاگا اچ پادرا دیزل | پیکاپ جدید بازار ایران چه مشخصاتی دارد؟

چندی پیش شرکت پادرا دیزل از تولید یک وانت پیکاپ جدید با نام کینگ لینگ تاگا اچ خبر داد تا سگمنت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل کشور که در بازه زمانی قبل از دو سه سال اخیر چندان مورد توجه خودروسازان داخلی قرار نگرفته بود، جان تازه‌ای به خود بگیرد و رقیب جدیدی برای دیگر محصولات عرضه شده در این سگمنت پیدا شود.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین - شرکت پادرا دیزل که تاکنون در عرصه تولید خودروهای سنگین و تجاری فعال بوده است، چندی پیش از تولید یک وانت پیکاپ چینی جدید به نام کینگ لینگ تاگا اچ خبر داد و آن را طی مراسمی با حضور خبرنگاران به طور رسمی رونمایی کرد.

تاگا اچ یک وانت پیکاپ چینی ساخت شرکت کینگ لینک (چینگ لینگ) است که بر پایه پلت‌فرم ایسوزو دی مکس، خودرویی که پیش از این توسط گروه بهمن به بازار ما عرضه شده بود، استوار شده است.

لازم است بدانید که نسخه اولیه کینگ لینگ تاگا H در سال ۲۰۱۷ به بازار چین و سایر کشورها راه پیدا کرد اما نسخه فیس‌لیفت آن که هم‌اکنون به لیست تولیدات پادرا دیزل اضافه شده است، محصول سال ۲۰۲۱ بوده و از لحاظ طراحی ظاهری نسبت به نسخه قبلی دستخوش تحولاتی چشمگیر شده است.

پیکاپ تاگا اچ

 

نگاهی به طراحی پادرا تاگا H

فرم ظاهری تاگا اچ به‌ویژه نمای چهره آن در قیاس با آنچه که امروزه در وانت پیکاپ های روز دنیا دیده می‌شود، تفاوت دارد. در اصل سازندگان چینی سعی کرده‌اند تا نمایی کاملا متمایز از ایسوزو دی مکس و نسخه قبلی این خودرو به نمایش بگذارند تا هویتی مستقل برای آن خلق کرده و توانایی‌های خود را در طراحی خودروهای جدید تا حدودی به رخ بکشند. گرچه نمی‌توان به طور جدی به چهره این خودرو ایراد گرفت اما شاید برخی مشتریان به راحتی نتوانند با ترکیب هندسی قسمت جلو ارتباط برقرار کنند.

 
 

پیکاپ تاگا اچ

البته به نظر ما اگر این خودرو با تیراژ مناسب وارد بازار شود، احتمالا طرح چهره آن نیز به‌تدریج برای کلیه مشتریان عادی شده و حتی به نوعی زیبا جلوه خواهد کرد. سایر قسمت‌های خودرو طراحی متناسب با وانت پیکاپ های روز دنیا داشته و استایلی زیبا و گیرا را به نمایش می‌گذارند.

درون کابین نیز گونه‌ای از فضاآرایی امروزی را مشاهده می‌کنید که به‌واسطه المان‌هایی مثل نمایشگر ایستاده مالتی مدیا، صفحه کلاستر دیجیتال، غربیلک فرمان دی کات و متریال نسبتا خوش‌کیفیت شکل گرفته است. فضای کابین کاملا جادار است و محفظه‌های کوچک و بزرگ متعددی جهت قرارگیری اشیا در بخش‌های مختلف آن دیده می‌شود.

پیکاپ تاگا اچ

درمجموع به جرات می‌توان گفت اکنون یکی از جذاب‌ترین وانت پیکاپ های جدید شهری توسط پادرا دیزل به کشور راه پیدا کرده است. البته همان‌طور که اشاره شد نمای چهره آن احتمالا در ابتدا برای برخی مشتریان کمی نامأنوس جلوه خواهد کرد اما گذشت زمان این مورد را هم تا حد زیادی رفع رجوع می‌کند.

مشخصات فنی پادرا تاگا اچ

ظاهرا شرکت پادرا دیزل دل را به دریا زده و دو نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی برای این پیکاپ دو دیفرانسیل در نظر گرفته است. موتور بنزینی از نوع تزریق مستقیم مجهز به توربوشارژ دوکاناله است که قدرتی معادل ۲۲۷ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور ۳ لیتری دیزلی چهار سیلندر هم ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن ‌متر گشتاور را ارایه می‌دهد.

پیکاپ تاگا اچ

گیربکس‌های دستی وظیفه انتقال قدرت موتور به دیفرانسیل‌های جلو و عقب در هر دو مدل را عهده‌دار هستند، با این تفاوت که گیربکس نمونه بنزینی دارای ۷ ضریب دنده است اما گیربکس تاگا اچ دیزلی با شش دنده وظیفه خود را انجام می‌دهد. انتقال قدرت سه حالته شامل دو دیفرانسیل سبک 2h، چهارچرخ محرک سبک 4h و چهارچرخ محرک سنگین 4L نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

آپشن‌های پادرا تاگا اچ

پیکاپ تاگا اچ

طبق اطلاعاتی که شرکت پادرا منتشر کرده است، ظاهرا taga h با آپشن های زیر به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید:

آینه دید عقب برقی با سیگنال چرخش جانبی، دوربین ۳۶۰، تهویه مطبوع اتوماتیک، برف‌پاک‌کن اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، کروز کنترل، هشدار خروج از خط، سیستم کنترل پایداری، تبدیل الکترونیکی چهارچرخ محرک، ورود بدون کلید، سیستم ضد سرقت الکترونیکی موتور، ترمز ضد قفل abs و ebd، ترمز دیسکی جلو و عقب ، کیسه هوای جلو ۲ عدد و...

قیمت پادرا تاگا اچ و رقبای آن در ایران

فعلا قیمت پادرا تاگا h از سوی تولیدکننده داخلی این خودرو اعلام نشده است اما می‌توان حدس زد که یک وانت پیکاپ دو دیفرانسیل جدید با چنین سطحی از امکانات و قوای فنی، چیزی بین یک تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد خورد. مسلما اگر گیربکس اتوماتیک نیز به بخش فنی پادرا تاگا اچ اضافه شود آن وقت قیمت آن به بیش از این‌ها نیز خواهد رسید.

پیکاپ تاگا اچ

 چینگ لینگ تاگا H در بازار کشور باید با حریفانی مثل وانت پیکاپ کی ام سی  t8، آمیکو آسنا، مکث موتور کلوت و فوتون تونلند نیو به رقابت بپردازد. به نظر می‌رسد در صورت یک قیمت‌گذاری منطقی و ارائه خدمات پس از فروش در سطح مناسب، تاگا می‌تواند نظر علاقه‌مندان به خودروهای دودیفرانسیل چند منظوره را به سوی خود جلب و فروش نسبتا قابل قبولی را در ایران تجربه کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها