کد خبر : 78646

جدال هوندا آکورد با رقیب تازه وارد کره ای

جدال هوندا آکورد با رقیب تازه وارد کره ای

کابین هوندا آکورد ۲۰۲۱ صفحه نمایش ۸ اینچی به صورت استاندارد برای تمام تریم‌ها در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، کیا K ۵ سال  ۲۰۲۱ نسبت به رقبای خود قیمت بالایی ندارد؛ قیمت آن از ۲۳ هزار و ۴۹۰ دلار شروع می‌شود و دارای ویژگی‌های ایمنی و مالتی مدیاست؛ نسخه‌های گران‌تر ویژگی‌هایی از جمله سانروف پانوراما، تهویه صندلی‌های جلو، نظارت بر نقاط کور و سیستم چهارچرخ محرک دارند.

هوندا آکورد ۲۰۲۱ با تجهیزات استاندارد از ۲۴ هزار و ۷۷۰ دلار شروع می‌شود. نسخه پایه فاقد سانروف پانوراما یا چهار چرخ محرک، اما نسخه‌های گران‌تر دارای سیستم نظارت بر نقاط کور و تهویه صندلی‌های جلو هستند. آکورد شامل کروز کنترل تطبیقی ​​به‌عنوان تجهیزات استاندارد می‌شود که محدود به مدل‌های رده بالای K ۵ است.

طراحی داخلی: در داخل، آکورد و K ۵ هر دو با صفحه نمایش‌های مالتی مدیا ارائه می‌شوند؛  آکورد دارای صفحه نمایش مالتی مدیا ۸ اینچی است که در تمام سطوح تریم به کار گرفته شده و درست در وسط داشبورد قرار دارد. K ۵ طرح راننده محوری اسپرت تری دارد و صفحه نمایش مرکزی آن از نظر بصری با پشت آمپری ادغام شده و کمی به سمت راننده متمایل می‌شود.

 

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

هر دو کابین دارای کنترل‌های ساده و مواد باکیفیت هستند. سیستم اطلاعاتی K۵ نسبت به آکورد برتر است و این امکان را فراهم می کند که به جای صفحه‌نمایش ۸ اینچی استاندارد به یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۳ اینچی دسترسی داشته باشیم؛ صفحه نمایش بزرگتر این امکان را می‌دهد که اطلاعات بیشتری در یک لحظه بدست آید.

فضای داخلی و راحتی: آکورد چندین اینچ عریض تر از K۵ است و هوندا از این فضا به خوبی استفاده می‌کند. K۵ دارای فضای داخلی و صندوق عقب راحت و جادار است. 

موتور‌ها و گیربکس‌ها: هوندا مدت‌هاست که به داشتن موتور‌های فوق‌العاده نرم و پاسخ‌گو معروف بوده و موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربوشارژ موجود آکورد با این استاندارد مطابقت دارد؛ این موتور می‌تواند ۲۵۲ اسب بخار قدرت تولید کند که به یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل است.

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

اکثر آکورد‌ها دارای یک توربو ۱.۵ لیتری چهار سیلندر هستند که ۱۹۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این خروجی برای یک مدل پایه است و مدل‌های بالاتر دارای موتور ۱.۶ لیتری K ۵ با قدرت ۱۸۰ اسب بخار هستند و یک گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) دارد که در مقایسه با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک معمولی K ۵، در هنگام شتاب، حس بهتری به وجود می‌آورد.

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

کیا K5 در مقابل هوندا آکورد + تصاویر

 

هر دو K ۵ و آکورد دارای امتیازات عالی در تست تصادف و لیست بلندبالایی از ویژگی‌های ایمنی استاندارد هستند. هر دو هشدار برخورد رو به جلو با ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط با قابلیت حفظ خطوط دارند. آکورد همچنین دارای کروز کنترل تطبیقی ​​است، در حالی که K ۵ با هشدار خروج خودروی پیشرو مقابله می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها