کد خبر : 77761

مقایسه کیا سلتوس 2022 و هیوندا کنا 2022

مقایسه کیا سلتوس 2022 و هیوندا کنا 2022

کیا و هیوندای خودرو‌هایی با پیشرانه، پلتفرم و فناوری‌های شبیه به هم هستند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عرضه هیوندای کنا با قیمت حدود ۲۱ هزار دلار شروع می‌شود و طراحی کاملی برای مدل سال جدید دارد. ویژگی‌های این خودرو شامل صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی با سیستم اپل کارپلی بی سیم (Apple CarPlay)، اتو اندروید (Android Auto) و تعدادی فناوری ایمنی است.

قیمت اولیه سلتوس ۲۲ هزار دلار بوده و به صورت استاندارد با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که این ویژگی، در گزینه‌ها و تریم‌های ارزان قیمت برای کنا وجود ندارد. سلتوس همان فناوری صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، سیستم اپل کارپلی بی سیم (Apple CarPlay) و اتو اندروید (Android Auto) را داراست.

طراحی بیرونی: هیوندای کنا در طراحی جدید دارای جلوپنجره وسیعتری نسبت به نسل قبل بوده، اما نور اسپلیت در جلو تغییری نداشته؛ در مقابل، هیوندای همچنان از طراحی منحصربه‌فرد اسپلیت‌لایت استفاده می‌کند. کیا سلتوس نیز دارای چراغ های جلوی منحصر به فرد مخصوص کیاست.

 

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

طراحی داخلی: در داخل، کنا و سلتوس یک صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا و داشبورد با تمام کنترل‌ها و نمایشگر‌هایی را ارائه می‌دهند که راننده و سرنشینان به آن دسترسی دارند. کنا دارای دریچه‌های تهویه است؛ در حالی که کابین سلتوس اشکال انتزاعی و تیزتر دارد. هر دو خودرو دارای طراحی ساده صندلی عقب و امکانات ساده مانند روکش پارچه‌ای صندلی به همراه تنظیمات دستی هستند.

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

راحتی داخلی: اگرچه کنا و سلتوس از نظر پیکربندی و تجهیزات مشابه هستند، اما فضای داخلی متفاوتی را ارائه می‌دهند. کابین کنا مکانی ارگونومیک با ۳۹.۶ اینچ فضای سر در جلو و ۳۷.۸ اینچ در عقب، فضای پا ۴۱.۵ اینچ در جلو و ۳۵.۲ اینچ در عقب است. سلتوس فضای داخلی بزرگتری نسبت به کنا دارد؛ این خودرو دارای ۴۰ اینچ فضای سر در جلو و ۳۸.۴ در عقب، ۴۱.۴ اینچ فضای پا در جلو و ۳۸ اینچ فضای پا در عقب است.

پیشرانه: هیوندای سه پیشرانه موتور پایه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور را برای کنا ارائه می‌کند.

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

هیوندای کنا 2022 در مقابل کیا سلتوس 2022

 

تریم‌های N-Line و نسخه محدود با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ پوند فوت عرضه می‌شوند. نسخه بالاتر دارای یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۹ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

سلتوس یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر با ۱۴۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۲ پوند فوت گشتاور و همچنین یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ پوند فوت گشتاور دارد.

هیوندای کنا ۲۰۲۲ دارای تجهیزات کمکی پیشرفته بوده و نسخه SEL، فناوری هشدار‌ خروج از خط، هشدار نقاط کور، هشدار‌های ترافیک و هشدار سرنشینان عقب را ارائه می‌دهد. سیستم هشدار توجه راننده، کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت، کمک جلوگیری از برخورد رو به جلو با تشخیص عابر پیاده و کمک حفظ خطوط نیز، از سوی هیوندای ارائه می‌شوند.

سلتوس ۲۰۲۲ به صورت استاندارد، هشدار سرنشینان عقب، هشدار برخورد رو به جلو با تشخیص خودرو و عابر پیاده، هشدار توجه راننده، کمک حفظ خطوط و هشدار خروج از خط دارد. چندین ویژگی در نسخه بالاتر از جمله نظارت بر نقاط کور و هشدار‌های ترافیک متقابل عقب، کمک خروج ایمن، کمک رانندگی در بزرگراه و کروز کنترل نیز در دسترس است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها