کد خبر : 77717

فراری 296 GTS | ادای احترام به سرعت و قدرت

فراری 296 GTS | ادای احترام به سرعت و قدرت

شرکت فراری از محصول جدید خود با عنوان 296 GTS رونمایی کرد که یک نسخه روباز از ابرخودروی هیبریدی موتور وسط جدید این شرکت محسوب شده که رقیب مک لارن 720S اسپایدر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت است.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، فراری 296 GTS  یک کانورتیبل جدید و یکی از دو مدل جدیدی است که مارانلو امسال معرفی خواهد کرد و گفته می شود شاسی بلند موردانتظار فراری Purosangue در ماه های آینده خط تولید را تکمیل خواهد کرد.

این شرکت برای اولین بار در یک رویداد پیش ‌نمایش ویژه در Le Mans 24 Hours این خودرو را به نمایش گذاشت، جایی که بازگشت خود را به مسابقه در سال ۲۰۲۳ با یک نمونه اولیه جدید از هایپراسپرت اعلام کرد.

مطابق با سنت فراری، تفاوت‌ها بین فراری 296 GTB سقف سخت و محصول مشابه کانورتیبل آن بسیار ناچیز بوده و عمدتاً به اصلاحات ظریف طراحی محدود می‌شود.

 

ماتئو تورکونی، مدیر بازاریابی محصولات مدل ‌های خودروهای اسپرت فراری، در این رابطه گفت که تغییر به سمت محصولات هیبریدی برای ابرخودروی فراری یک چالش است، اما چالشی که تیم مهندسی بر آن غلبه کرده است.

سقف این خودرو کروک و جمع شونده است و قاعدتا جای زیادی را می گیرد و مهمترین چالش این بود که باتری های محصول هیبریدی را کجا باید قرار دهیم؟ 

این مدیر ارشد فراری در رابطه با روش حل مشکل فوق گفت: ما تجهیزات مورد نیاز را کم و بیش در همان موقعیت نسخه های کوپه و در زیر نیمکت عقب قرار دادیم. البته باید اعتراف کنم در طراحی این خودرو باتری را بیشتر بهینه کردیم، بنابراین همچنان فضای عقب را برای گذاشتن چمدان در اختیار داشتیم. 

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت راندمان آیرودینامیکی و نیروی رو به پایین این محصول جدید فراری نیز با توجه به اینکه مهندسان فراری مراقب هستند که جریان هوای بال و تکیه گاه ها در یک سطح قرار گیرند، یک اسپویلر فعال عقب در دم  خودرووجود دارد که نیروی رو به پایین را در زمان سرعت افزایش می دهد.

گفتنی است در زمان حرکت خودرو با سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت، سقف متحرک می تواند طی ۱۴ ثانیه کاملا باز یا بسته شود. 

پیشرانه GTB با موتور ۶۵۴ اسب بخاری 3.0 لیتری توئین توربوشارژ V6 همراه با موتور الکتریکی ۱۶۴ اسب بخاری که در پشت قرار دارد، بین موتور و گیربکس قرار گرفته است تا مجموع خروجی ها را به ۸۱۹ پوند بر ساعت برساند. به گزارش سیناپرس، این ویژگی بدان معناست که 296 GTS از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در 2.9 ثانیه طی کرده و حداکثر سرعت این ابرخودروی جدید،  و به بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها