کد خبر : 77223

مقایسه هیوندای آیونیک 5 و تسلا مدل Y

مقایسه هیوندای آیونیک 5 و تسلا مدل Y

آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ روی پلتفرم ماژولار جهانی الکتریکی کیا EV۶ و جنسیس توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، طی پنج سال گذشته، هیوندای یک خودروی اقتصادی به نام آیونیک را با انتخابی از پیشرانه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی فروخته است. این کراس اوور جدید دارای برد، عملکرد و سبک جدید است که در هیوندای‌های الکتریکی قبلی وجود نداشت. این خودرو به رقیبی برای پرفروش‌ترین تسلای مدل Y ۲۰۲۲ به شمار می آید.

قیمت و ویژگی‌ها: قیمت تسلای مدل Y با افزایش ۱۰ هزار دلاری به ۶۲ هزار و ۹۹۰ دلار رسیده است؛ مدل پرفورمنس با افزایش ۵ هزار دلاری به فروش می‌رسد.

در مقابل قیمت آیونیک ۵ از ۳۹ هزار و ۹۵۰ دلار برای یک خودروی دیفرانسیل عقب SE شروع و تا ۵۵ هزار دلار برای یک خودروی چهار چرخ متحرک محدود می‌شود.

محدوده، کارایی و شارژ: یکی از قابلیت‌های تسلا، شبکه سوپرشارژر است. تسلا شبکه انحصاری ایستگاه‌های شارژ سریع خود را می‌سازد، این شبکه طوری مهندسی شده‌ که به محض اینکه خودرو به برق متصل شد، خودرو را شناسایی می‌کند.

یک سوپرشارژر می‌تواند قابلیت شارژ ۳۲۱ کیلومتر برد را در عرض ۱۵ دقیقه فراهم کند. آیونیک ۵ نیز دارای فناوری باتری بالاست، اما به مجموعه‌ای پراکنده از ایستگاه‌های شارژ متکی است.

بیشتر مالکان خودروی خود را در خانه شارژ می‌کنند؛ یعنی جایی که ارزان و راحت‌تر است. برد استاندارد آیونیک ۵، ۳۵۴ کیلومتر در هر بار شارژ است.

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ در مقابل تسلا مدل Y ۲۰۲۲

 

  طراحی داخلی: بیشتر خودرو‌های الکتریکی دارای فضای داخلی ساده‌ای هستند، داشبورد مدل Y نیز اینگونه است و روی آن فقط یک صفحه لمسی ۱۵ اینچی وجود دارد که همه چیز از رادیو گرفته تا سرعت سنج و کنترل چراغ‌های جلو را در خود جای داده است.

داشبورد آیونیک ۵ به اندازه داشبورد تسلا پیشرفته نیست؛ این خودرو دارای یک سرعت سنج در جلوی راننده (نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی) و کنترل‌های فیزیکی اختصاصی است. قابلیتی از جمله Apple CarPlay و Android Auto در صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعات سرگرمی نیز دارد.

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ در مقابل تسلا مدل Y ۲۰۲۲

 

  شتاب: یکی از مزایای خودرو‌های برقی شتاب آن‌هاست. موتور‌های الکتریکی حداکثر گشتاور را مستقیماً از خط تولید می‌کنند؛ بنابراین می‌توانند خودرو را بدون نیاز به افزایش دور در دقیقه، به جلو حرکت دهند.

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ در مقابل تسلا مدل Y ۲۰۲۲

 

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ در مقابل تسلا مدل Y ۲۰۲۲

 

تسلا رتبه‌بندی اسب‌بخار و گشتاور مدل Y را ذکر نمی‌کند، اما برخی از آن‌ها تخمین زده شده است؛ مدل پایه AWD در ۴.۸ ثانیه و مدل پرفورمنس AWD در ۳.۵ ثانیه، می‌توانند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسند. مدل پایه AWD در آیونیک ۵ می‌تواند در حدود ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۲ در مقابل تسلا مدل Y ۲۰۲۲

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها